Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnteraktif Performans RSM 415 7 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. ONUR KARAALİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Onur Karaalioğlu
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çağdaş sanatta interaktif Performans uygulamalarının yeri ve öneminin incelenmesi
Dersin İçeriği Çağdaş Sanatta İnteraktif Performans uygulamaları üzerine yorumlamalar
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnteraktif niteliği ile performansın kamusal alanda olası imkanlarının tespiti yapılır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Performatif sanat yoluyla,iletişim, empati ve farkındalık gibi olguların olabilme ihtimalleri üzerine düşünür Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanatsal bir medyum olarak İnteraktif Performans’ın tanımı, sınırları ve olanakları
2 Seyirci ya da katılımcı kavramının tiyatro üzerinden incelenmesi
3 Epik Tiyatro
4 Çağdaş Sanatta Beden Sanatı ve ilk performans denemeleri
5 Kamusal alanda sanat
6 Kamusal sanat alanında yapılabilecek performatif sanat etkinleri konusunda beyin fırtınası
7 Kamusal alan sanat uygulamaları ve etik
8 Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri
9 Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri
10 Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri
11 Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri
12 Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri
13 Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları J.Ranciere- Emancipated Spectator, (Özgürleşen Seyirci), Epic Theatre of Bertolt Brecht, Epik Tiyatro, Alain Badio- Ethic
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 İnteraktif niteliği ile performansın kamusal alanda olası imkanlarının tespiti yapılır
2 Performatif sanat yoluyla,iletişim, empati ve farkındalık gibi olguların olabilme ihtimalleri üzerine düşünür
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Sözlü Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 70
1. Final 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5