Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özgün Baskı II (Gravür) | RSM 210 | 4 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | UĞUR ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gravür sanatı disiplini geleneksel ve temel öğretileri bugünkü koşullar altında; teknik, yöntem, kavram, deney, estetik form ve anlayışları öğrenciye kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Gravür sanatının Türkiyedeki konumu ve seçilmiş eserlerden sunum. Nesnel gerçekliğin sanatsal tasarıma dönüştürülmesinde form, ışık,renk, değer ilişkisi ile eskiz çalışması.eskiz üzerindeki renk yüzey kalıplarının hazırlanması, asitle yedirme, prova baskı ve çok renkli numaralandırma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gravür tekniğini, malzemelerini tanır | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Ünlü Sanatçıların çalışmalarını inceleyerek, karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Gravüre uygun taslaklar hazırlar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kişisel yada grup halinde projeler geliştirir | Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilir ve artistik bir tavır gerçekleştirir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Günümüz gravür çalışmalarını eleştirir | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gravürün Türkiye'deki konumu, gravür baskı sanatı örneklerinden gerçekleştirilen sunum | |
2 | Nesnel gerçekliğin tasarıma dönüştürülmesinde form, ışık, renk, değer ilişkilerinin irdelenmesiyle kişisel yoruma dayalı çok renkli eskiz hazırlanması | |
3 | Eskiz hazırlığına devam | |
4 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
5 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
6 | Çok renkli baskı aşaması | |
7 | Çok renkli baskı aşaması | |
8 | Nesnel veya soyut kompozisyon çalışması | |
9 | Nesnel veya soyut kompozisyon çalışması | |
10 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
11 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
12 | Çok renkli baskı aşaması | |
13 | Çok renkli baskı aşaması | |
14 | Baskıların numaralandırılması, imzalanması ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ATAR, A., Cantürk, F., KINIKLI, O.; Sanat ve iş Teknolojisi, Esk. A.Ö.F. Yay., 1993; ASLIER, M., ETİ, E. ve IŞINGÖR, M. TSE Resim Tek. Ank. MÜ.G.S.F. yay.,1983; ASLIER, Mustafa, Grafik Sanatlar, Tarih ve Yorumlar, İst., MÜ.G.S.F. yay.,1983; A.Ö.F. Yay.,1993 Grafik des Deutschen Expressionismus, Publica,Stuttgart, 1986. Kütüphane |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gravür tekniğini, malzemelerini tanır | |||||
2 | Ünlü Sanatçıların çalışmalarını inceleyerek, karşılaştırır | |||||
3 | Gravüre uygun taslaklar hazırlar | |||||
4 | Kişisel yada grup halinde projeler geliştirir | |||||
5 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilir ve artistik bir tavır gerçekleştirir | |||||
6 | Günümüz gravür çalışmalarını eleştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |