Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özgün Baskı I (Serigrafi) | RSM 211 | 3 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | UĞUR ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | UĞUR ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Yrd, Doç. Gülseren İldeş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sanatsal ifadelerinde seçenek olarak kullanabileceği olanağını sunmak; bu teknikle kendilerini sanatsal yaklaşımları içinde araştırmaya ve kişisel anlatım biçimlerini oluşturmaya yönelik deneysel çalışmalar yapmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Çizgı-leke-doku-soyut ifade yollarıyla sanatsal tasarım. Tasarımların serigrafi tekniğine uygun yöntemlerin kullanımı ile kalıp hazırlama ve baskı alma, numaralandırma ve imza. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Serigrafi tekniğini, kullanılan malzemeleri tanır | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Malzemelerin kullanım tekniklerini ve farklılıklarını ayırt eder | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat üretimi gerçekleştirir | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Serigrafi tekniğini uygular | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Sanatsal problematikleri degerlendirmek,artistik bir tavır gerçekleştirir | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Yapılan çalışmaları eleştirir | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Serigrafi (ipek baskı) sanatının tarihçesi, teknik özellikleri, malzeme ve gereçlerin tanıtımı | |
2 | İpek baskı sanatçıları, yapıtları ve yapıtlarından seçilen örnekler üzerinde değerlendirme | |
3 | Tekniğe uygun eskiz hazırlanması | |
4 | Tekniğe uygun eskiz hazırlanması | |
5 | İpek germe, film pozlama ve yıkama | |
6 | Tek renkli kalıp hazırlama | |
7 | Monokrom baskı | |
8 | Monokrom baskı | |
9 | Çok renkli kalıp hazırlama | |
10 | Çok renkli kalıp hazırlama | |
11 | Çok renkli baskı aşaması | |
12 | Çok renkli baskı aşaması | |
13 | Çok renkli baskı aşaması | |
14 | Baskıların numaralandırılması, imzalanması ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ATAR, A., Cantürk, F., KINIKLI, O.; Sanat ve iş Teknolojisi, Esk. A.Ö.F. Yay., 1993; ASLIER, M., ETİ, E. ve IŞINGÖR, M. TSE Resim Tek. Ank. MÜ.G.S.F. yay.,1983; ASLIER, Mustafa, Grafik Sanatlar, Tarih ve Yorumlar, İst., MÜ.G.S.F. yay.,1983; A.Ö.F. Yay.,1993 Grafik des Deutschen Expressionismus, Publica,Stuttgart, 1986. Kütüphane |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Serigrafi tekniğini, kullanılan malzemeleri tanır | |||||
2 | Malzemelerin kullanım tekniklerini ve farklılıklarını ayırt eder | |||||
3 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat üretimi gerçekleştirir | |||||
4 | Serigrafi tekniğini uygular | |||||
5 | Sanatsal problematikleri degerlendirmek,artistik bir tavır gerçekleştirir | |||||
6 | Yapılan çalışmaları eleştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |