Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atölye III (Resim Atölyesi) | RSM 301 | 5 | 2 + 4 | 4 | 14 |
Ön Koşul Dersleri | Atölye II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat projesi oluşturmak için sanat tarihinden araştırmalar yapmak ,Bir fikirden yola çıkarak sanat projesi oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Çağdaş resim sanatından örneklerle zenginleşen görsel ve eleştirel yetkinlikle yaratıcılığını yeni projeler tasarlama ve geliştirme aşamalarını gerçekleştirir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Yeni medyumları sanata uygular | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. | |
2 | Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. | |
3 | Öğenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır | |
4 | Öğrenci sunumları ve eleştrilere devam edilir. | |
5 | Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır | |
6 | Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır | |
7 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması | |
8 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması | |
9 | Projeler için uygun olan malzemelrin araştırlması ve konuya uygun seçimi | |
10 | Proje uygulaması | |
11 | Proje uygulaması | |
12 | Proje uygulaması ve ortak eleştri | |
13 | Proje uygulaması | |
14 | Sunum ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sanat kitapları, Çağdaş sergi broşür ve katalogları |
Ders Kaynakları | Sergiler, Müzeler, Sanat Etkinlikleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | Yeni medyumları sanata uygular | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 |
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 |
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 4 | 8 | 32 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 9 | 9 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 339 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 14 |