Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Tarihi II TEB 102 2 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Batıda Ortaçağ Sanatından, 19.yy Sanatına kadar olan sanatsal üretim sürecinin kaynakları, nedenleri, sosyolojik, siyasi, felsefi dayanakları ile birlikte ele alınarak, öğrencinin bu süreci kesintisiz olarak örneklerle, karşılaştırmalı olarak izlemesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Batıda Ortaçağ Sanatından, 19.yy Batı Sanatına kadar farklı anlayışlar doğrultusunda gelişen sanatsal üretimler karşılaştırmalı olarak ele alınır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ortaçağ Sanatından, 19.yy sanatına kadar olan süreci tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
2 Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalar yaparak sorgular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
3 Bilgileri kendi alanıyla ilişkilendirir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri,
4 Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz ederek kendi cümleleriyle ifade eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
6 İhtiyaç duyulan kaynakları saptayarak, ilgili olduğu kaynakları ayırt eder. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 I.Dönemin kısa tekrarı ve II.Dönem ders planı ve konularla ilgili bilgilendirme.
2 Gotik Sanat.
3 Uluslararası Gotik Üslup ve Erken Rönesansa Giriş.
4 Rönesans Sanatı. (14.-15.yy).
5 Rönesans Sanatı. (15.-16.yy).
6 I. Kısa Sınav / 16. yy.Yüksek Rönesans
7 Maniyerizm
8 Barok Sanat
9 II. Kısa Sınav / Barok Sanat
10 17. Yüzyıl Kuzey Avrupa sanatı
11 18. yüzyıl Sanatı, Rokoko
12 Ara Sınav
13 Akademizm, Oryantalizm-Neoklasisizm
14 Romantizm, Realizm, Art Nouveau
Kaynaklar
Ders Notu Örnek olarak gösterilen resimler dijital ve basılmış olarak verilir.
Ders Kaynakları Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi
Sanat ve Yanılsama, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi
Mitoloji ve İkonografi, Bedrettin Cömert, De Ki Yayınları
Giotto?nun Sanatı, Bedrettin Cömert, De Ki Yayınları
Sanat Tarihinin Temel Kavramları, H. Wölfflin, Remzi Kitabevi
Avrupa Resminde Üslup ve Anlam İlişkisi, Ümran Bulut, Arkeoloji ve Sanat Yayınları
Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi
Resim Sanatının Tarihi, Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi
Sanatın Toplumsal Tarihi, Arnold Hauser, Deniz Kitabevi
Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, YEM Yayınları
Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, Metin Sözen-Uğur Tanyeli, Remzi Kitabevi
Dünya Sanat Tarihi, Mary Hollingsworth, İnkılap Yayınevi
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Ortaçağ Sanatından, 19.yy sanatına kadar olan süreci tanır
2 Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalar yaparak sorgular.
3 Bilgileri kendi alanıyla ilişkilendirir.
4 Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz ederek kendi cümleleriyle ifade eder.
5 Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirir.
6 İhtiyaç duyulan kaynakları saptayarak, ilgili olduğu kaynakları ayırt eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 8 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,48
Dersin AKTS Kredisi 2