Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki İngilizce GIT 353 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. AYŞEGÜL BOYALI
Dersi Verenler Arş.Gör. AYŞEGÜL BOYALI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere mesleki yaşamlarında yardımcı olacak yabancı dil kullanımını sağlamak adına literatürdeki temel kavram ve tartışmaları İngilizce dilinde kazandırmayı amaçlar. Tasarım, kültür ve iletişim alanındaki temel jargon ve kalıpları yabancı dilde öğretmeyi hedefler. 

Dersin İçeriği

Sunulan ders iletişim, tasarım ve kültür alanındaki önemli kavram ve yaklaşımları yabancı dilde tanıtır. Her hafta farklı bir konu ele alınarak çeşitli uzmanlık alanlarındaki terminoloji öğrenciye kazandırılır.  Fotoğraf, film, belgesel, grafik, reklamcılık, vb alanlarında yabancı dilde üretilmiş temel akademik giriş kitapları, akademik makaleler, köşe yazıları, sunumlar ve podcastler öğrencilerle paylaşılarak   konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerileri geliştirilir. Öğrencilerin interaktif bir şekilde derse katılımı ders içi tartışmalar ve sunumlarla teşvik edilir. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler iletişim, kültür ve tasarım alanındaki temel kavram ve tartışmaları yabancı dilde öğrenir.
2 Mesleki alanda dünyadaki güncel tartışmaları uluslararası basından takip edebilir.
3 Mesleki hayatlarında yabancı dilde sunum yapabilir ve tartışmalara katılabilir.
4 Uluslararası akademik literatüre aşina olur.
5 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerileri gelişir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı
2 Temel kavramlar ve yaklaşımlar
3 Temel kavramlar ve yaklaşımlar
4 Temel kavramlar ve yaklaşımlar
5 Temel kavramlar ve yaklaşımlar
6 Temel kavramlar ve yaklaşımlar
7 Ara sınav
8 Akademik Yazım
9 Akademik Yazım
10 Akademik Yazım
11 Öğrenci sunumları ve tartışma
12 Öğrenci sunumları ve tartışma
13 Öğrenci sunumları ve tartışma
14 Öğrenci sunumları ve tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Meredith Davis (2017) Visual Communication Design: An Introduction to Design Concepts in Everyday Experience (Required Reading Range) 

Susan B. Barnes. An Introduction to Visual Communication From Cave Art to Second Life (2nd edition)

Jonathan Baldwin, Lucienne Roberts. (2006) Visual Communication: From Theory to Practice 

N. Ceramella & Elizabeth Lee, (2008). Cambridge English for the Media, Edinburgh: UK, Cambrige University Press.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Öğrenciler iletişim, kültür ve tasarım alanındaki temel kavram ve tartışmaları yabancı dilde öğrenir.
2 Mesleki alanda dünyadaki güncel tartışmaları uluslararası basından takip edebilir.
3 Mesleki hayatlarında yabancı dilde sunum yapabilir ve tartışmalara katılabilir.
4 Uluslararası akademik literatüre aşina olur.
5 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerileri gelişir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 10
2. Ödev 10
3. Ödev 10
4. Ödev 10
5. Ödev 10
2. Ara Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Final 1 20 20
Sözlü Sınav 1 30 30
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,68
Dersin AKTS Kredisi 4