Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ambalaj Tasarımı GIT 422 8 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Ambalaj tasarımı ile ilgili temel bilgileri edindirerek, ambalajın yapısal tasarımı, tipografi, illüstrasyon gibi bileşenlerden oluşan uygulamaları ile ambalaj tasarımı hazırlama becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Tasarım ilkelerini kullanarak farklı kullanım alanları ve sektörler için ambalaj tasarımı yapabilmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ambalaj endüstrisinde kullanılabilecek tasarımlar üretebilmek Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
2 Ambalaj tasarımı ve baskı süreci hakkında bilgi sahibi olabilmek Anlatım, Tartışma, Sözlü Sınavlar,
3 Ambalaj tasarımında form, boyut, renk ve işlevselliğe uygun tasarımlar yapabilmek Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
4 Bir tasarım fikrini geliştirerek 3 boyutlu forma dönüştürüp işlevsel bir ambalaj tasarlayabilmek Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
5 Fonksiyon form ilişkisini kurarak tasarım yapabilmek Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
6 Temel grafik tasarım bilgi ve tekniklerini ambalaj tasarımında kullanabilmek Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
7 Ambalaj tasarımında doğru malzeme kullanım becerisini edinmek Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
8 Ulusal ve uluslararası çalışmaları ve teknolojiyi takip ederek edindiği bilgileri kendi tasarımlarında kullanabilmek Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
9 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi
2 Ambalajın tanımı ve kısa tarihi / Ambalaj Örneklerinin Toplanması
3 Araştırılan ambalaj örneklerinin sunumu / Çevreden ve günlük yaşantıdan ambalaj örneklerinin arşivlenmesi
4 Belirlenecek ürün türüne göre ambalaj projesinin tanımlanması
5 Proje ile ilgili araştırılmaların sunumu ve değerlendirilmesi
6 Proje önerilerine ait eskizlerin değerlendirilmesi
7 Proje önerilerinin geliştirilmesi /Sağlıklı ve sürdürülebilir Ambalaj /Ambalajın Geleceği
8 Proje önerisinin detayları, malzeme ve üretim yöntemleri üzerine araştırma ve geliştirmeler
9 Geliştirilen Proje Önerilerinin Değerlendirilmesi
10 Bıçak İzi ve Etiket Tasarımı
11 Ambalaj Üzerinde Renk ve Tipografi Kullanımı
12 Proje İçin Tasarlanan Bıçak İzi, Etiket, Renk ve Tipografi Uygulama Önerilerinin Değerlendirilmesi
13 Model veya maket çalışması
14 Pafta hazırlanması ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

*DIELINE* www.thedieline.com

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Ambalaj endüstrisinde kullanılabilecek tasarımlar üretebilmek 4 4 4 4 4 4 5 2 5 0 3 4 4 5 3
2 Ambalaj tasarımı ve baskı süreci hakkında bilgi sahibi olabilmek 4 1 1 4 4 5 1 3 5 4 4 4 4 1 4
3 Ambalaj tasarımında form, boyut, renk ve işlevselliğe uygun tasarımlar yapabilmek 5 5 5 4 4 4 5 2 5 1 3 4 1 5 5
4 Bir tasarım fikrini geliştirerek 3 boyutlu forma dönüştürüp işlevsel bir ambalaj tasarlayabilmek
5 Fonksiyon form ilişkisini kurarak tasarım yapabilmek 3 5 5 4 5 5 5 5 5 3 4 4 4 5 3
6 Temel grafik tasarım bilgi ve tekniklerini ambalaj tasarımında kullanabilmek 4 5 4 3 2 2 2 2 5 2 2 2 3 3 4
7 Ambalaj tasarımında doğru malzeme kullanım becerisini edinmek 4 2 4 4 4 4 5 5 5 4 3 5 3 3 3
8 Ulusal ve uluslararası çalışmaları ve teknolojiyi takip ederek edindiği bilgileri kendi tasarımlarında kullanabilmek 5 2 5 5 5 4 5 3 4 5 4 5 3 3 3
9 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak 3 3 3 4 4 3 3 5 5 3 3 4 5 4 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 2 3 6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5