Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ambalaj Tasarımı | GIT 422 | 8 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ambalaj tasarımı ile ilgili temel bilgileri edindirerek, ambalajın yapısal tasarımı, tipografi, illüstrasyon gibi bileşenlerden oluşan uygulamaları ile ambalaj tasarımı hazırlama becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Tasarım ilkelerini kullanarak farklı kullanım alanları ve sektörler için ambalaj tasarımı yapabilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ambalaj endüstrisinde kullanılabilecek tasarımlar üretebilmek | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Ambalaj tasarımı ve baskı süreci hakkında bilgi sahibi olabilmek | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Ambalaj tasarımında form, boyut, renk ve işlevselliğe uygun tasarımlar yapabilmek | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Bir tasarım fikrini geliştirerek 3 boyutlu forma dönüştürüp işlevsel bir ambalaj tasarlayabilmek | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Fonksiyon form ilişkisini kurarak tasarım yapabilmek | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
6 | Temel grafik tasarım bilgi ve tekniklerini ambalaj tasarımında kullanabilmek | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
7 | Ambalaj tasarımında doğru malzeme kullanım becerisini edinmek | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
8 | Ulusal ve uluslararası çalışmaları ve teknolojiyi takip ederek edindiği bilgileri kendi tasarımlarında kullanabilmek | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
9 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi | |
2 | Ambalajın tanımı ve kısa tarihi / Ambalaj Örneklerinin Toplanması | |
3 | Araştırılan ambalaj örneklerinin sunumu / Çevreden ve günlük yaşantıdan ambalaj örneklerinin arşivlenmesi | |
4 | Belirlenecek ürün türüne göre ambalaj projesinin tanımlanması | |
5 | Proje ile ilgili araştırılmaların sunumu ve değerlendirilmesi | |
6 | Proje önerilerine ait eskizlerin değerlendirilmesi | |
7 | Proje önerilerinin geliştirilmesi /Sağlıklı ve sürdürülebilir Ambalaj /Ambalajın Geleceği | |
8 | Proje önerisinin detayları, malzeme ve üretim yöntemleri üzerine araştırma ve geliştirmeler | |
9 | Geliştirilen Proje Önerilerinin Değerlendirilmesi | |
10 | Bıçak İzi ve Etiket Tasarımı | |
11 | Ambalaj Üzerinde Renk ve Tipografi Kullanımı | |
12 | Proje İçin Tasarlanan Bıçak İzi, Etiket, Renk ve Tipografi Uygulama Önerilerinin Değerlendirilmesi | |
13 | Model veya maket çalışması | |
14 | Pafta hazırlanması ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | *DIELINE* www.thedieline.com |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ambalaj endüstrisinde kullanılabilecek tasarımlar üretebilmek | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 0 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 |
2 | Ambalaj tasarımı ve baskı süreci hakkında bilgi sahibi olabilmek | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 |
3 | Ambalaj tasarımında form, boyut, renk ve işlevselliğe uygun tasarımlar yapabilmek | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 1 | 3 | 4 | 1 | 5 | 5 |
4 | Bir tasarım fikrini geliştirerek 3 boyutlu forma dönüştürüp işlevsel bir ambalaj tasarlayabilmek | |||||||||||||||
5 | Fonksiyon form ilişkisini kurarak tasarım yapabilmek | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |
6 | Temel grafik tasarım bilgi ve tekniklerini ambalaj tasarımında kullanabilmek | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 |
7 | Ambalaj tasarımında doğru malzeme kullanım becerisini edinmek | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 |
8 | Ulusal ve uluslararası çalışmaları ve teknolojiyi takip ederek edindiği bilgileri kendi tasarımlarında kullanabilmek | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 |
9 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |