Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi I (Grafik Tasarımı I) GIT 401 7 2 + 6 5 16
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. MURAT ERTÜRK
Dersi Verenler Doç. MURAT ERTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bitirme projesi kapsamında uygun iletişim kanallarında yaratıcı çözümler hazırlamak ve konuya uygun görsel çözümler üretmek.

Dersin İçeriği

İletişim problemlerine çözüm üretmek

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim problemlerine yaratıcı çözümler üretir. Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Görsel çözümlere uygun mecraları seçer Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
3 Konsepte uygun görsel çözümler üretir. Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
4 Sunum pratiği kazanır. Bireysel Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bitirme projesi konusu için araştırma yapılması
2 Bitirme projesi konusu için araştırma yapılması
3 2 adet proje konusu önerme
4 Bitirme projesi konusunun kesinleşmesi ve danışman onayı (1. Not)
5 Tezin giriş bölümünün yazılması (Sorun, amaç, önem, varsayım, sınırlılıklar ve tanımlar)
6 Bitirme projesi giriş bölümünün tamamlanarak danışmana teslim edilmesi
7 Vize (2. Not)
8 Literatür taraması
9 Literatür taraması
10 Literatür taraması
11 Literatür taraması bölümünün yazılması ve danışmana teslim edilmesi
12 Literatür taraması bölümünün notlandırılması (3. Not)
13 Yöntemin/medyanın belirlenmesi
14 Yıl sonu değerlendirme (4. Not)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Becer, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitapevi, 1997

Uçar, T. Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi, 2004

Maden, Sait, Simgeler, Çekirdek Yayınları, 1990

Georges, Jean, Çev. Nami Başer, Yazı İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, 2002

Ambrosse, Gavin, Çev. Bilge Barhana, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür Yayınları, İstanbul, 2011

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 İletişim problemlerine yaratıcı çözümler üretir. 5 5
2 Görsel çözümlere uygun mecraları seçer 5
3 Konsepte uygun görsel çözümler üretir. 5 5 5
4 Sunum pratiği kazanır. 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 33
2. Proje / Tasarım 33
3. Proje / Tasarım 34
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 16 256
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Proje / Tasarım 3 5 15
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 400
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 16
Dersin AKTS Kredisi 16