Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Tasarımı II (Görsel İşitsel Atölye) | GIT 348 | 6 | 3 + 2 | 4 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BÜLENT KABAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilere görsel ve işitsel unsurların etkili bir şekilde bir araya getirilerek iletişim kurmak için nasıl kullanılabileceğini öğretmeyi amaçlar. Bu ders, öğrencilere tasarım prensipleri, görsel ve işitsel unsurların etkili kullanımı, kavramsal düşünme ve yaratıcılık becerileri gibi temel kavramları öğretirken, öğrencilerin pratik becerilerini geliştirmelerine olanak sağlar. |
Dersin İçeriği | Görsel ve işitsel unsurların etkileyici tasarımlarda nasıl kullanılabileceğini öğretirken öğrencilere pratik deneyimler sunar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görsel ve işitsel unsurları analiz edebilme | ||
2 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme | ||
3 | Dijital araçları etkili bir şekilde kullanma | ||
4 | İletişim ve sunum becerilerini geliştirme | ||
5 | İşbirliği ve takım çalışması becerilerini geliştirme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, müfredatın gözden geçirilmesi ve beklentilerin belirlenmesi | |
2 | Görsel İşitsel Unsurların Analizi | |
3 | Alanda kullanılan temel ses ve görüntü terimleri ve tasarım düşüncesi ve fikir yaratma sürecine giriş | |
4 | Ses ve görüntü içeriği planlama | |
5 | Video kayıt ekipmanları ve teknikleri hakkında bilgi | |
6 | Ses kayıt ekipmanları ve teknikleri hakkında bilgi | |
7 | Derste öğrenilen teknikleri uyguladıkları kısa bir görsel işitsel projenin oluşturulması | |
8 | Derste öğrenilen teknikleri uyguladıkları kısa bir görsel işitsel projenin oluşturulması | |
9 | Final projesine ilişkin önerilerin sunumu | |
10 | Proje planının oluşturulması ve ön taslak çalışmalarının başlatılması | |
11 | Veri toplama veya malzeme edinme sürecinin başlatılması | |
12 | İçerik ve materyalin birleştirilmesi | |
13 | Projelerin değerlendirilmesi ve geri bildirimlerin paylaşılması | |
14 | Projelerin sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cancellaro, Joseph. Exploring Sound Design For Interactive Media. Thomson Delmar Learning, 2006 Dakic, Vesna. Sound Design for Film and Television. GRIN Verlag, 2009 Heller, Steven ve David Womack. Becoming a Digital Designer: A Guide to Careers in Web, Video, Broadcast, Game and Animation Design. New Jersey: John Wiley & Sons, 2011 Kirk, Ross ve Andy Hunt. Digital Sound Processing for Music and Multimedia. Focal Press, 1999 Leung, Linda (ed.). Digital Experience Design, University od Chicago Press, 2008 Smith Patrick. Gardner´s Guide to Digital Sound Design. GGC Publishing, 2007 Sonnenschein, David. Sound Design: The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema. Michigan: Michael Wiese Productions, 2001
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Görsel ve işitsel unsurları analiz edebilme | |||||||||||||||
2 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme | |||||||||||||||
3 | Dijital araçları etkili bir şekilde kullanma | |||||||||||||||
4 | İletişim ve sunum becerilerini geliştirme | |||||||||||||||
5 | İşbirliği ve takım çalışması becerilerini geliştirme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 220 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |