Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üç Boyutlu Tasarım ve Modelleme GIT 301 5 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü BEYZANUR YILDIZ
Dersi Verenler BEYZANUR YILDIZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Modelleme teknikleri hakkında bilgi aktarmak, 3 boyutlu düşünce yeteceğini geliştirmek, görsel iletişim tasarımı alanında 3 boyutlu modelleme yöntemlerinin kullanımını geliştirmektir.

Dersin İçeriği

3 boyutlu düşünce mantığının anlaşılması ve geliştirilmesi, 3 boyutlu modellemenin temelleri,3 boyutlu modelleme uygulamalarının tanıtımı,buuygulamaların mantıksal yapısı ve farkları,Poligon modellemenin mantığı,Poligon modelleme uygulaması,Poligon modelleme uygulaması,Mekan,Işıklandırma,Obje malzemeleri ve uygulaması,Render; konularını içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 3 boyutlu düşünme ve 3 boyutlu tasarım geliştirme yetisi kazanılması
2 3 boyutlu modelleme yöntemlerinin öğrenilmesi
3 3 boyutlu modelleme araçlarının ve uygulamalarının kullanım bilgisinin edinilmesi
4 3 boyutlu bir objenin ve ya karakterin modellemesini, malzeme ve renk bilgilerinin oluşturulması
5 3 boyutlu bir tasarımın bilgisayar ortamında hazırlanıp sunulması
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 3D modellemenin mantığı
2 3D uygulamaların tanıtımı
3 3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkı
4 Poligon modellemenin mantığı
5 Poligon modelleme uygulaması
6 Poligon modelleme uygulaması
7 3D modelleme proje çalışması
8 mekan
9 ışıklandırma
10 obje malzemeleri ve uygulaması
11 Render
12 3D Modelleme Proje Çalışması
13 3D Modelleme Proje Çalışması
14 3D Modelleme Proje Çalışması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 3 boyutlu düşünme ve 3 boyutlu tasarım geliştirme yetisi kazanılması 5
2 3 boyutlu modelleme yöntemlerinin öğrenilmesi
3 3 boyutlu modelleme araçlarının ve uygulamalarının kullanım bilgisinin edinilmesi
4 3 boyutlu bir objenin ve ya karakterin modellemesini, malzeme ve renk bilgilerinin oluşturulması
5 3 boyutlu bir tasarımın bilgisayar ortamında hazırlanıp sunulması
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 10
2. Ödev 10
3. Ödev 10
4. Ödev 10
5. Ödev 10
6. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 3 4 12
Final 1 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 5