Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üç Boyutlu Tasarım ve Modelleme | GIT 301 | 5 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | BEYZANUR YILDIZ |
Dersi Verenler | BEYZANUR YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modelleme teknikleri hakkında bilgi aktarmak, 3 boyutlu düşünce yeteceğini geliştirmek, görsel iletişim tasarımı alanında 3 boyutlu modelleme yöntemlerinin kullanımını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | 3 boyutlu düşünce mantığının anlaşılması ve geliştirilmesi, 3 boyutlu modellemenin temelleri,3 boyutlu modelleme uygulamalarının tanıtımı,buuygulamaların mantıksal yapısı ve farkları,Poligon modellemenin mantığı,Poligon modelleme uygulaması,Poligon modelleme uygulaması,Mekan,Işıklandırma,Obje malzemeleri ve uygulaması,Render; konularını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 3 boyutlu düşünme ve 3 boyutlu tasarım geliştirme yetisi kazanılması | ||
2 | 3 boyutlu modelleme yöntemlerinin öğrenilmesi | ||
3 | 3 boyutlu modelleme araçlarının ve uygulamalarının kullanım bilgisinin edinilmesi | ||
4 | 3 boyutlu bir objenin ve ya karakterin modellemesini, malzeme ve renk bilgilerinin oluşturulması | ||
5 | 3 boyutlu bir tasarımın bilgisayar ortamında hazırlanıp sunulması |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3D modellemenin mantığı | |
2 | 3D uygulamaların tanıtımı | |
3 | 3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkı | |
4 | Poligon modellemenin mantığı | |
5 | Poligon modelleme uygulaması | |
6 | Poligon modelleme uygulaması | |
7 | 3D modelleme proje çalışması | |
8 | mekan | |
9 | ışıklandırma | |
10 | obje malzemeleri ve uygulaması | |
11 | Render | |
12 | 3D Modelleme Proje Çalışması | |
13 | 3D Modelleme Proje Çalışması | |
14 | 3D Modelleme Proje Çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 boyutlu düşünme ve 3 boyutlu tasarım geliştirme yetisi kazanılması | 5 | ||||||||||||||
2 | 3 boyutlu modelleme yöntemlerinin öğrenilmesi | |||||||||||||||
3 | 3 boyutlu modelleme araçlarının ve uygulamalarının kullanım bilgisinin edinilmesi | |||||||||||||||
4 | 3 boyutlu bir objenin ve ya karakterin modellemesini, malzeme ve renk bilgilerinin oluşturulması | |||||||||||||||
5 | 3 boyutlu bir tasarımın bilgisayar ortamında hazırlanıp sunulması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
5. Ödev | 10 |
6. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |