Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Psikolojisi | GIT 328 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü ortaya koymayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders, psikoloji sahasındaki gelişmeleri ve bu gelişmelerin iletişim disiplini üzerindeki etkilerini kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim ve psikoloji disiplini arasındaki bağlantıyı kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | İnsan duygu, düşünce ve davranışlarına etki eden faktörleri anlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | İletişim psikolojisi ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü örneklerler açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması | |
2 | İletişim psikolojisi kavramının açıklanması | |
3 | Charles Darwin ve insan davranışları | |
4 | Sigmund Freud ve bilinçaltı | |
5 | Gustave Le Bon ve kitleler psikolojisi | |
6 | Edward Bernays ve rıza mühendisliği | |
7 | Propaganda ve ikna | |
8 | Philip Zimbardo ve Stanley Milgram deneyleri | |
9 | Frans de Waal ve empati | |
10 | Geoffrey Miller ve tüketimin evrimi | |
11 | Duygusal kapitalizm | |
12 | Davranışsal ekonomi | |
13 | Nörobilim ve psikoloji | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bernays, Edward (1947). The Engineering of Consent. Annals of the American Academy of Political and Social Science 250 , 1, s. 113-120. https://doi.org/10.1177%2F000271624725000116 Darwin, Charles. Türlerin Kökeni. Öner Ünalan (çev.). Ankara: Onur Yayınları. De Waal, Frans. (2014). Empati Çağı: Daha Anlayışlı Bir Toplum için Doğadan Dersler. İstanbul: Akılçelen Kitaplar. De Vos, Rich. (1996). Şefkatli Kapitalizm. A. Aktegin Sal (çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Freud, Sigmund. (2018). Bilinçaltı. İstanbul: Dorlion Yayınları. Illouz, Eva. (2011). Soğuk Yakınlıklar: Duygusal Kapitalizmin Şekillenmesi. Ö. Çağlar Aksoy (çev.). İstanbul: İletişim Yayınları. Le Bon, Gustave. (1997). Kitleler Psikolojisi. İstanbul: Hayat Yayıncılık. Lupton, Deborah. (2002). Duygusal Yaşantı: Sosyo-Kültürel Bir İnceleme. Cemal, M. (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Mestroviç, Stjepan. G. (1999). Duyguötesi Toplum. Yılmaz, A. (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Miller, Geoffrey. (2009). Tüketimin Evrimi. Gülçin Vardar (çev.). İstanbul: Alfa Bilim. Renvoise, Patrick. (2016). Nöro Marketing. İstanbul: Mediacat Yayınları. Zimbardo, Philip. (2015). Şeytan Etkisi. Canan Coşkun (çev.). İstanbul: Say Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim ve psikoloji disiplini arasındaki bağlantıyı kavrar. | |||||||||||||||
2 | İnsan duygu, düşünce ve davranışlarına etki eden faktörleri anlar. | |||||||||||||||
3 | İletişim psikolojisi ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | |||||||||||||||
4 | Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü analiz eder. | |||||||||||||||
5 | Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü örneklerler açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |