Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim Psikolojisi GIT 328 6 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü ortaya koymayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, psikoloji sahasındaki gelişmeleri ve bu gelişmelerin iletişim disiplini üzerindeki etkilerini kapsamaktadır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim ve psikoloji disiplini arasındaki bağlantıyı kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 İnsan duygu, düşünce ve davranışlarına etki eden faktörleri anlar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 İletişim psikolojisi ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma,
5 Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü örneklerler açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması
2 İletişim psikolojisi kavramının açıklanması
3 Charles Darwin ve insan davranışları
4 Sigmund Freud ve bilinçaltı
5 Gustave Le Bon ve kitleler psikolojisi
6 Edward Bernays ve rıza mühendisliği
7 Propaganda ve ikna
8 Philip Zimbardo ve Stanley Milgram deneyleri
9 Frans de Waal ve empati
10 Geoffrey Miller ve tüketimin evrimi
11 Duygusal kapitalizm
12 Davranışsal ekonomi
13 Nörobilim ve psikoloji
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bernays, Edward (1947). The Engineering of Consent. Annals of  the American Academy of Political and 

        Social Science 250 , 1, s. 113-120. https://doi.org/10.1177%2F000271624725000116

Darwin, Charles. Türlerin Kökeni. Öner Ünalan (çev.). Ankara: Onur Yayınları.

De Waal, Frans. (2014). Empati Çağı: Daha Anlayışlı Bir Toplum için Doğadan Dersler. İstanbul:                

          Akılçelen Kitaplar.

De Vos, Rich. (1996). Şefkatli Kapitalizm.  A. Aktegin Sal (çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.

Freud, Sigmund. (2018). Bilinçaltı. İstanbul: Dorlion Yayınları.

Illouz, Eva. (2011). Soğuk Yakınlıklar: Duygusal Kapitalizmin Şekillenmesi. Ö. Çağlar Aksoy (çev.).

           İstanbul: İletişim Yayınları.

Le Bon, Gustave. (1997). Kitleler Psikolojisi. İstanbul: Hayat Yayıncılık.

Lupton, Deborah. (2002). Duygusal Yaşantı: Sosyo-Kültürel Bir İnceleme. Cemal, M. (çev.).  

           İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Mestroviç, Stjepan. G. (1999). Duyguötesi Toplum. Yılmaz, A. (çev.). İstanbul:  Ayrıntı   

           Yayınları.

Miller, Geoffrey. (2009).  Tüketimin Evrimi. Gülçin Vardar (çev.). İstanbul:  Alfa Bilim.

Renvoise, Patrick. (2016). Nöro Marketing. İstanbul: Mediacat Yayınları.

Zimbardo, Philip. (2015). Şeytan Etkisi. Canan Coşkun (çev.). İstanbul: Say Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 İletişim ve psikoloji disiplini arasındaki bağlantıyı kavrar.
2 İnsan duygu, düşünce ve davranışlarına etki eden faktörleri anlar.
3 İletişim psikolojisi ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır.
4 Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü analiz eder.
5 Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü örneklerler açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5