Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Tasarımı I (Deneysel Tasarım Atölyesi I) GIT 313 5 3 + 2 4 9
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Farklı teknik ve yaklaşımlarla özgün bir tasarım dili kazandırmak.
Dersin İçeriği Yaratıcı projeler aracılığıyla; deneysel malzeme kullanımı ve özgün tasarım yaklaşımını geliştirme, uygulama, sunma becerisi edindirmek.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üzerine tasarım inşa edilebilecek özgün düşünce üretmek. Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
2 Özgün düşünceye dayalı bir tasarım projesini geliştirebilmek ve planlamak. Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
3 Bir tasarım projesinde farklı yöntem ve malzeme kullanma becerisi edinmek. Grupla Çalışma, Tartışma, Gözlem, Gezi / Gözlem, Anlatım,
4 Bir projenin tasarlanmış tüm parçalarını nitelikli biçimde uygulamak. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
5 Tasarlanmış bir projenin üretim aşamasını doğru aktarma ve savunabilme becerisini kazanmak. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
6 Tasarım üretiminde özgün kişisel anlatım tarzı edinmek. Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
7 Kazanılmış bilgi ve becerilerin özgün çalışmalara aktarılmasını geliştirerek sürdürmek. Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması
2 Malzemelerin, yaratıcı tekniklerin, stil ve çözümlerin araştırılması ve belirlenmesi
3 Proje I
4 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
5 Proje teslimi ve değerlendirme
6 Proje II
7 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
8 Proje teslimi ve değerlendirme
9 Proje III
10 Projenin geliştirilmesi ve planlanması
11 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
12 Proje uygulamaları
13 Proje teslimi ve değerlendirme
14 Portfolyo kritik ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Üzerine tasarım inşa edilebilecek özgün düşünce üretmek. 5 4 1 4 5 1 4 4 5 2 4 2 2 4 3
2 Özgün düşünceye dayalı bir tasarım projesini geliştirebilmek ve planlamak.
3 Bir tasarım projesinde farklı yöntem ve malzeme kullanma becerisi edinmek.
4 Bir projenin tasarlanmış tüm parçalarını nitelikli biçimde uygulamak.
5 Tasarlanmış bir projenin üretim aşamasını doğru aktarma ve savunabilme becerisini kazanmak.
6 Tasarım üretiminde özgün kişisel anlatım tarzı edinmek.
7 Kazanılmış bilgi ve becerilerin özgün çalışmalara aktarılmasını geliştirerek sürdürmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Kısa Sınav 2 4 8
Proje / Tasarım 2 4 8
Performans Görevi (Uygulama) 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 218
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,72
Dersin AKTS Kredisi 9