Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İletişimi GIT 421 7 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU
Dersi Verenler Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Pazarlama iletişimi kavramlarını oluşturan unsurları anlamak, analiz edebilmek.
Dersin İçeriği Pazarlama iletişimi kavramı, iletişim ve pazarlama kavramı, uygulama alanları, planlaması ve organizasyonu, pazarlama ileitşimi uygulama örnekleri ve uygulamaların etik yönü
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama iletişimi kavramlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi yöntem ve araçlarını kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Pazarlama iletişimi unsurlarını kullanarak süreci planlayabilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
4 İletişim kavramını pazarlama unsurları ile değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim ve Pazarlama İletişimi Kavramları
2 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
3 Tutundurma Karması (Reklam, Halkla İlişkiler)
4 Tutundurma Karması (Satış tutundurma, Kişisel Satış)
5 Pazarlama Karması ve Pazarlama İletişimi
6 Pazarlama Karması ve Pazarlama İletişimi
7 Tüketici Odaklı Pazarlama Yaklaşımları (Doğrudan Pazarlama, İnternette pazarlama,sponsorluk)
8 Tüketici Odaklı Pazarlama Yaklaşımları (Marka yönetimi ve marka yerleştirme, amaca yönelik pazarlama, ticari fuarlar ve sergiler)
9 Tüketici Odaklı Pazarlama Yaklaşımları (İlişki Pazarlaması, Ağızdan ağıza pazarlama, viral pazarlama, sosyal pazarlama, dijital pazarlama,nöropazarlama)
10 Pazarlama İletişimi Uygulamalarının Planlanması ve Organizasyonu
11 Pazarlama İletişimi Uygulamaları
12 Pazarlama İletişimi Uygulamaları (Öğrenci Sunumları)
13 Pazarlama İletişimi Uygulamaları (Öğrenci Sunumları)
14 Pazarlama İletişimi ve Etik
Kaynaklar
Ders Notu Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, Mine Oyman/2013
Pazarlama İletişiminde Sihirli Dokunuşlar, İzzet Bozkurt,2013
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Pazarlama iletişimi kavramlarını bilir.
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi yöntem ve araçlarını kullanabilir.
3 Pazarlama iletişimi unsurlarını kullanarak süreci planlayabilir.
4 İletişim kavramını pazarlama unsurları ile değerlendirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 15 15
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5