Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Tasarım Tarihi | SAU 252 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Endüstriyel Tasarımın tarihsel sürecinin günümüz tasarım dünyasına nasıl bir zemin oluşturduğunu ve geliştiğini öğrenmek, dünyaca ünlü tasarım firmalarını ve tasarımcılarını tanımak. |
Dersin İçeriği | İnsan gücüne dayalı geleneksel üretim dönemi, Sanayi devrimi ve beraberinde gelen düşünce ve sanat akımları incelemek, dünyaca ünlü firmaları ve tasarımcıları tanımak bu dersin içeriğini oluşturur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreç içerisinde Endüstriyel Tasarım ile ilgili çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
2 | Geleneksel üretim sistemlerini öğrenir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Endüstriyel Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları bilir. | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
4 | Endüstriyel tasarımın bugünkü geldiği noktada geçmiş ile ilgili ilişkisini kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri takip eder. | Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini karşılaştırabilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım tarihine genel bir bakış. | |
2 | Tasarım tarihine genel bir bakış. | |
3 | İnsan gücüne dayalı geleneksel üretim dönemi. | |
4 | İnsan gücüne dayalı geleneksel üretim dönemi. | |
5 | Makine gücü ile üretime geçiş (sanayi devrimi). | |
6 | Makine gücü ile üretime geçiş (sanayi devrimi). | |
7 | Art and Craft, Art Nouveau, De stijl. | |
8 | Bauhaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler. | |
9 | Bauhaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler. | |
10 | Bauhaus dönemi tasarımcıları. | |
11 | Endüstriyel tasarımda otomobil kavramı ve süreci. | |
12 | II. dünya savaşı sonrasında Amerika ve Avrupada Tasarım | |
13 | Çağdaş tasarım ekipleri, (Villeroy Boch, Alessi, Hakusan, Rosenthal). | |
14 | Çağdaş tasrımcılar, (Philippe Starck, Timo Sarponeva, Alver Alto Karim Rashit, Olejansen). |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mimar Sinan Üniversitesi Tasarım Tarihi eğitim notları. |
Ders Kaynakları | Küçükerman Önder, Endüstri için ürün tasarımında yaratıcılık, İstanbul 1996, Yapı Endüstri Merkezi yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreç içerisinde Endüstriyel Tasarım ile ilgili çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | 4 | |||||||||
2 | Geleneksel üretim sistemlerini öğrenir. | 3 | |||||||||
3 | Endüstriyel Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları bilir. | 1 | |||||||||
4 | Endüstriyel tasarımın bugünkü geldiği noktada geçmiş ile ilgili ilişkisini kurabilir. | 4 | 1 | ||||||||
5 | Dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri takip eder. | 4 | 3 | ||||||||
6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini karşılaştırabilir. | 1 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |