Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Afetler ve Çevre Sorunları | AFY 018 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BEYTULLAH EREN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BEYTULLAH EREN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Afetler sonrasında ortaya çıkan çevresel sorunlarının neler olduğunu, nasıl üstesinden gelineceğini ve alanla ilgili temel kavramları bilen, bu sorunların sebep, etki ve sonuçlarınının kavranmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği | Afetler ve sonrasında oluşan çevresel sorunların değerlendirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Afet ve türleri hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Afet yönetiminin evrelerini kavramak | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Afetler sonrası meydana gelen çevresel sorunları kavramak | Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Çevresel sorunlaraçözüm önerileri geliştirmek | Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet, afet türleri ve afet yönetimine giriş | |
2 | Jeolojik afetler | |
3 | Klimatik afetler | |
4 | Bijolojik afetler | |
5 | Sosyal afetler | |
6 | Teknolojik afetler | |
7 | Afetler sonrasında meydana gelen çevresel sorunların değerlendirilmesi | |
8 | Afetler sonrasında meydana gelen çevresel sorunların değerlendirilmesi | |
9 | Türkiyede ve Dünyada yaşanan afetlerin incelenmesi | |
10 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
11 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
12 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
13 | Öğrenci Seminer Sunumları | |
14 | Öğrenci Seminer Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Sunumları öğrenci ile paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Smith, K., 2000, Environmental Hazards: Assessing Risk and Reducing Disaster, Routledge, 420 pp, ISBN-10: 0415224640. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Afetlerin sosyal ve ekonomik etkilerini kavrayarak bu etkilerin nasıl azaltılabileceği hususunda bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | ||||||
7 | Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar ve sosyal çevreye uyum projeleri hazırlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Afet ve türleri hakkında bilgi sahibi olmak | |||||||
2 | Afet yönetiminin evrelerini kavramak | |||||||
3 | Afetler sonrası meydana gelen çevresel sorunları kavramak | |||||||
4 | Çevresel sorunlaraçözüm önerileri geliştirmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 70 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |