Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Afetlerden Zarar Görebilirlik | AFY 013 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Dersin ön koşulu yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Tuba Tatar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti’nin son zamanlarda Karadeniz ve Akdeniz'de gaz ve petrol keşifleri yapması ve keşfilerin artarak devam edeceğinin beklenmesinin ardından, bu alanla ilgili acil olarak ve geniş çapta uzmanlara ihtiyaç duymaktadır. Sakarya Üniversitesi'ndeki Inşaat Mühendisliği Bölümü, bu konuda öğrencilerin yetkinliklerini arttırmak ve Türkiye'deki uzman ihtiyacını karşılamak eğilimindedir. Bu ders, inşaat mühendisliği açısından gaz ve petrol yapi ve tesisleri ile ilgili Türkiye’de açılan ilk lisans programı dersi olacaktır. Aynı zamanda bu ülkedeki mühendislerin bu alanlarda yeterliliğini arttıcak ve ilgili alandaki uzman ihtiyacını karşılayacaktır. |
Dersin İçeriği | Gaz ve petrol yapılarını inşaat mühendisliği bakış açısıyla tanıma, işleyişleri hakkında bilgi edinme, arama, sondaj ve çıkarma faaliyetlerini anlama, kara ve deniz üzerinde ilgili ve gerekli yapıları tanımla ve uluslararası geçerliliği olan standartları okuma, anlama ve kullanma becerisini kazanmadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci afetlerin modellenmesini gerçekleştirebilir | ||
2 | Öğrenci analitik düşüncesini geliştirebilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afterler ve afet yönetimi | |
2 | Taksonomi ve dizinlerin oluşturulması | |
3 | Telike ve tehlike türlerinin hesaplanması | |
4 | Fiziksel hasargörebilirlik | |
5 | Empirik ve Analitik hasargörebilirlik | |
6 | Kırılganlık nedir? | |
7 | Empirik ve analitik kırılganlığın hesaplanması | |
8 | Empirik ve analitik kırılganlığın hesaplanması | |
9 | Arasınav | |
10 | Risk nedir? | |
11 | Kayıp ve Risk arasındaki bağıntı | |
12 | Parasal kayıp hesaplanması | |
13 | Parasal kayıp hesaplanması | |
14 | Sosyal hasargörebilirlik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- "Seismic vulnerability of structures", P Gueguen, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Afetlerin sosyal ve ekonomik etkilerini kavrayarak bu etkilerin nasıl azaltılabileceği hususunda bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahip olur. | X | |||||
7 | Afet Yönetimi ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar ve sosyal çevreye uyum projeleri hazırlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci afetlerin modellenmesini gerçekleştirebilir | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Öğrenci analitik düşüncesini geliştirebilir | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|