Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Felsefesi ILA 320 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Bulunmuyor. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Bulunmuyor. 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. ABDULLAH ARİF ADALAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Abdullah Arif Adalar

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersi alan kişinin dini/felsefi konular hakkındaki tartışmalardan haberdar olması ve bu konular hakkında felsefi, eleştirel, çok yönlü bir kavrayışa, perspektife sahip olması. 

Dersin İçeriği

Din felsefesinin merkezinde yer alan Tanrı'nın varlığı, akıl-iman ilişkisi, kötülük problemi gibi konuların farklı perspektifler üzerinden değerlendirilmesi. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din Felsefesinin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
2 Din Felsefesinin temel problemleri ve kavramlarını tanır Soru-Cevap, Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ayırt eder. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Tanrı insan ilişkisi konusunda değerlendirme yapar ve Tanrı varlığına dair öne sürülen delillere muttali olur. Anlatım, Sözlü Sınavlar,
5 Dini çeşitlilik konusunda değerlendirme yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Ateizm delillerine ve kötülük problemine dair bilimsel bilgi edinir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Din Felsefesine Giriş Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
2 Dini Tecrübe Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
3 Akıl-İman İlişkisi Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
4 Teistik Argümanlar Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
5 Teist Argümanlar Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
6 Argümana Dayanmaksızın Tanrı'yı Bilmek Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
7 İlahi Sıfatlar Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
8 İlahi Fiil Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
9 Kötülük Problemi Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
10 Mucizeler Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
11 Ölümden Sonra Hayat Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
12 Din Dili Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
13 Din ve Bilim Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
14 Dini Çeşitlilik Ders notu ve ders kaynaklarındaki ilgili bölümler.
Kaynaklar
Ders Notu

Peterson, Michael, ve diğerleri, Akıl ve İnanç, Din Felsefesine Giriş. Çev, Rahim Acar, İstanbul: Küre y., 2006.


Din Felsefesine dair Okumalar I, der.Recep Alpyağıl, İstanbul: İz Yayıncılık, 2011.


Din Felsefesine dair Okumalar II, der.Recep Alpyağıl, İstanbul: İz Yayıncılık, 2012.

Ders Kaynakları

Hegel, G.W.F, çev. Doğan Naci Kadıoğlu, Pinhan Yayıncılık, 2016.

Aydın, Mehmet. Din Felsefesi. İzmir: DEÜY, 1990.

Bayrakdar, Mehmet. Din Felsefesine Giriş. Ankara: Fecr y, 1997.

Yaran, Cafer Sadık. Klasik ve Çağdaş Metinlerle Din Felsefesi. Samsun: Etüt, 1997.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Din Felsefesinin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur 5 1 3 4 1 3 0 1 3 1 3 1 4 0
2 Din Felsefesinin temel problemleri ve kavramlarını tanır 5 1 2 4 2 1 0 1 2 1 3 1 4 1
3 Din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ayırt eder. 5 0 1 5 2 2 0 1 3 2 3 1 2 0
4 Tanrı insan ilişkisi konusunda değerlendirme yapar ve Tanrı varlığına dair öne sürülen delillere muttali olur. 5 1 2 4 1 2 0 1 2 2 3 1 5 1
5 Dini çeşitlilik konusunda değerlendirme yapar. 4 0 1 3 1 4 0 1 4 2 2 1 3 0
6 Ateizm delillerine ve kötülük problemine dair bilimsel bilgi edinir. 5 1 1 2 1 1 1 0 2 2 3 1 3 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
Toplam 20
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 8 2 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 9 9
Final 1 12 12
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 8 2 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 3 3
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,32
Dersin AKTS Kredisi 5