Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya Arapçası ILA 487 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HALİL UYSAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin kelime dağarcığını artıracak muhtelif medya metinleri okunarak belirli seviyelerdeki Arapça haber, gazete, dergi vb iletişim araçlarını anlayabilecekleri bir seviyeye getirmek.

Dersin İçeriği

Yazılı ve sözlü medyada yer alan materyaller.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arapça kelime hazinesini geliştirir ve ilgili cümleler kurar. Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Arapça basın ile ilgili kalıp ifadeleri öğrenir ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Arapça deyimler öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Arapçada meramını yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme,
5 Arapçadan Türkçeye yazılı ve sözlü çeviri yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
6 Arapça yazılı ve sözlü medyayı takip eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kaynakların tanıtımı, dersin işleniş metotlarının açıklanması, materyallerin tanıtımı.
2 Haber metinlerinde sıkça tekrar edilen kelime ve kalıplar.
3 Siyasi haberler.
4 Ekonomik haberler.
5 Sağlık haberleri.
6 Teknoloji haberleri.
7 Yerel haberler.
8 Uluslar arası haberler.
9 Eğitim haberleri.
10 Kültür haberleri ve Yaşam haberleri.
11 Spor haberleri.
12 Yemek- otomobil haberleri
13 Moda ve seyahat haberleri.
14 Görüntülü ve sesli medya araçlarının takibi.
Kaynaklar
Ders Notu

Doç. Dr. Nurettin Ceviz, Uygulamalı BASIN ARAPÇASI, İstanbul, 2010.

Ders Kaynakları

1. Serdar Mutçalı, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul 1995.
2. Medine Eken, Medya Sözlüğü, İstanbul, 2009.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Arapça kelime hazinesini geliştirir ve ilgili cümleler kurar.
2 Arapça basın ile ilgili kalıp ifadeleri öğrenir ve uygular.
3 Arapça deyimler öğrenir.
4 Arapçada meramını yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.
5 Arapçadan Türkçeye yazılı ve sözlü çeviri yapar.
6 Arapça yazılı ve sözlü medyayı takip eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 5
2. Performans Görevi (Seminer) 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Performans Görevi (Seminer) 2 3 6
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5