Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kuran Metni Analizi ILA 453 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ KARATAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kur'an-ı Kerim'in bazı surelerinin metnini incelemek, mesajını kavramaya çalışmak.

Dersin İçeriği

Muhammed, Fetih, Hucurat ve Mülk surelerini orjinal metininden okuyup incelemek ve anlamak.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kuran metnini analiz eder, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Muhammed suresini yorumlar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Muhammed suresini yorumlar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Fetih, Hucurat, Saf ve Cuma surelerini yorumlar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Fetih, Hucurat, Saf ve Cuma surelerini yorumlar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Fetih, Hucurat, Saf ve Cuma surelerini yorumlar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yasin
2 Yasin
3 Muhammed
4 Muhammed
5 Fetih
6 Hucurât
7 Saff, Cuma
8 Mülk
9 Kıyâmet, İnsan
10 Mürselât, Nebe,
11 Nâziât, Abese
12 Tekvîr, İnfitar, Mutaffifîn
13 İnşikâk, Bürûc, Târık, Alâ, Gâşiye, Fecr, Beled, Şems, Leyl
14 Duhâ-Nâs.
Kaynaklar
Ders Notu

Kur'an-ı Kerim.

Ders Kaynakları

Öğretim elemanı ders notları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Kuran metnini analiz eder, 5 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
2 Muhammed suresini yorumlar, 5 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
3 Muhammed suresini yorumlar, 5 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
4 Fetih, Hucurat, Saf ve Cuma surelerini yorumlar, 5 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
5 Fetih, Hucurat, Saf ve Cuma surelerini yorumlar, 5 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
6 Fetih, Hucurat, Saf ve Cuma surelerini yorumlar, 5 4 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 24 2 48
Ara Sınav 1 14 14
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5