Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İslam Ahlak Felsefesi Metinleri ILA 443 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI
Dersi Verenler Doç.Dr. ELİF NUR ERKAN BALCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İslam Ahlak Felsefesinin klasik metinlerini çözümlemek

Dersin İçeriği

Klasik İslam Ahlak Felsefesi metinlerini okumak

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İslam Ahlak Felsefesi Tarihini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İslam Ahlak Felsefesindeki tartışmaları bilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 İslam Ahlak Felsefesinin terimlerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 İslam Ahlak Felsefesi geleneğini aktarır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 İslam Ahlak Felsefesinin bağlamını aktarır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 İslam Ahlak felsesinin kurucularını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Ahlakın Konusu: Seçme Metinler
3 Ahlakın Konusu: Seçme Metinler
4 Ahlakın Değimesi: Seçme Metinler
5 Ahlakın Değimesi: Seçme Metinler
6 Ahlakın Mutlaklığı ve İzafiliği: Seçme Metinler
7 Ahlakın Kaynağı Problemi: Seçme Metinler
8 Ara sınav
9 Ahlakın Kaynağı Problemi: Seçme Metinler
10 İyi nedir? Seçme metinler
11 İyi nedir? Seçme metinler
12 Ahlaki Yaptırım Problemi: Seçme metinler.
13 Ahlaki Yaptırım Problemi: Seçme metinler.
14 Ahlaki Eğitim Problemi: Seçme Metinler
Kaynaklar
Ders Notu

İ

Ders Kaynakları

İslam Ahlak Teorileri, Macid Fahri

Ahlak Felsefesinin Temel Problemleri, Hümeyra Özturan

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 İslam Ahlak Felsefesi Tarihini kavrar. 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 3 0 2 0
2 İslam Ahlak Felsefesindeki tartışmaları bilir. 5 0 1 1 1 1 1 1 1 5 5 0 1 0
3 İslam Ahlak Felsefesinin terimlerini kavrar. 5 0 1 3 1 1 1 1 0 0 5 5 1 0
4 İslam Ahlak Felsefesi geleneğini aktarır. 5 0 1 3 1 1 1 1 1 1 5 5 1 0
5 İslam Ahlak Felsefesinin bağlamını aktarır. 5 0 1 1 1 1 1 1 1 1 5 5 1 0
6 İslam Ahlak felsesinin kurucularını tanır. 5 0 1 1 1 1 1 1 1 2 5 5 1 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 100
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 3 3
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5