Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler ILA 433 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDULLAH İNCE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kübra Cevherli

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere halkla ilişkiler alanını ve halkla ilişkiler disiplinine yönelik kavramları tanıtmak ve din hizmetleri alanında uygulamasına yönelik yeterliik kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramlar, tarihsel gelişim, halkla ilişkiler uygulamaları,halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle ilişkisi, dini kurumlarda halkla ilişkiler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla ilişkilere ilişkin temel kavramları öğrenir Anlatım, Soru-Cevap,
2 Halkla İlişkiler ile karıştırılan kavramları öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Sosyal hizmetlerde halkla ilişkilerin uygulamalarını değerlendirir. Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
4 Dini hizmetlerde halkla ilişkiler süreçlerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Halkla ilişkilerde empatinin önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Halkla ilişkilerde etiğin rolünü açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halkla ilişkiler kavramı ve yan dalları
2 Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi
3 Halkla ilişkilere ilişkin temel kavramların incelenmesi
4 Halkla İlişkiler ile karıştırılan kavramların incelenmesi
5 Kurumsal iletişim ve halkla ilişkiler
6 Sosyal hizmetlerde halkla ilişkiler
7 Din hizmetlerinde halkla ilişkiler
8 Dini kurumlar ve halkla ilişkiler
9 Halkla ilişkilerde temel ilkeler
10 Halkla ilişkilerde dini ilkeler
11 Halkla ilişkilerde çalışacak kişilerin özellikleri
12 Halkla ilişkilerde etik
13 Halkla ilişkilerde empati
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yılmaz, R. A., Akyürek R. vd. (2002) Halkla İlişkiler Uygulamarı ve Örnek Olaylar
Asna, A. Halkla İlişkiler, İstanbul 1974.
Kzanacı, M. Halkla İlişkiler, Ankara 1980.
Tortop, N. Halkla İlişkiler, Ankara 1990.
Lewton, K. L. Public Relation in Health Care, Newyork 1991.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Halkla ilişkilere ilişkin temel kavramları öğrenir
2 Halkla İlişkiler ile karıştırılan kavramları öğrenir
3 Sosyal hizmetlerde halkla ilişkilerin uygulamalarını değerlendirir.
4 Dini hizmetlerde halkla ilişkiler süreçlerini analiz eder.
5 Halkla ilişkilerde empatinin önemini kavrar.
6 Halkla ilişkilerde etiğin rolünü açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Final 2 6 12
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5