Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Eğitimi Politikaları | ILA 459 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. YUSUF ASIM SÖYLEMEZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste küreselleşen dünyada ulusal ve ulusalararası politikaların başta Türkiye olmak üzere din eğitimi politikaları üzerindeki etki ve iletişimini gerekçeli olarak açıklama yaterliliği kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Din eğitimi ve din eğitimi politika ilişkisi, insan hakları ve din eğitimi, uluslararası kuruluşler ve din eğitimi politikası ilişkisi, öğretim programları ve din eğitimi politikası, İslam dünyasında medreseler, hukuk ve din eğitimi politikası |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din eğitmi uygulama alanlarının neler olduğunu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkiyi analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Din eğitimi politikalarına etki eden faktörleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Uluslararası alanda din eğitimi ve politika oluşma süreçlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Din eğitimi politikalarında değişimin nedenlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Din eğitimi politaklarının eğitim program ve materyalleri üzerindeki etkiisini değerlendirir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din eğitimi kavramı ve alanları | |
2 | Din-devlet ilişkileri ve din eğitimi | |
3 | İnsan hakları ve din eğitimi politikaları | |
4 | Örgün din eğitimine politikanın etkisi | |
5 | Yaygın din eğitimine politikanın etkisi | |
6 | Diyanet İşleri Başkanlığı ve din eğitimi | |
7 | Uluslararsı ilişki ve kuruluşların din eğitimi politka ilişkisi | |
8 | Avrupa konseyi raporları ve din eğitimi | |
9 | AGİT Toledo raporu ve din eğitimi | |
10 | İslam dünyasında medreseler ve din eğitimi politikaları | |
11 | Hukuk ve din eğitimi politikaları: AİHM Türkiye ve Norveç din dersi kararları | |
12 | İngiltere´de din eğitimi politika ilişkisi | |
13 | Öğretim programları din eğitimi politikası ilişkisi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kaymakcan, R. (2004) Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, Dem yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Din eğitmi uygulama alanlarının neler olduğunu bilir. | ||||||||||||||
2 | Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkiyi analiz eder. | ||||||||||||||
3 | Din eğitimi politikalarına etki eden faktörleri açıklar. | ||||||||||||||
4 | Uluslararası alanda din eğitimi ve politika oluşma süreçlerini bilir. | ||||||||||||||
5 | Din eğitimi politikalarında değişimin nedenlerini açıklar. | ||||||||||||||
6 | Din eğitimi politaklarının eğitim program ve materyalleri üzerindeki etkiisini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |