Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Abbasilerde Sosyal Hayat | ILA 455 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAİM YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Abbasi toplumunu meydana getiren unsurları tanımak ve sosyal yaşantıları hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Abbasi toplumunu meydana getiren unsurlar, bu sosyal grupların sosyal ve gündelik yaşantıları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Abbasiler dönemi ziraat ve ticaret hayatını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Toplumu meydana getiren tabakaları açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Abbasi saray hayatını tasvir eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Şehir yaşantısını özetler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Köy yaşantısını tasvir eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Dönemin giyim eşyalarını ve yemek kültürünü bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Bayram kutlamalarını ve oyun-eğlence hayatını özetler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasi, İdari ve Askeri Yapı | |
2 | Ziraat ve Ticaret Hayatı | |
3 | Toplumu Meydana Getiren Sosyal Gruplar: Müslümanlar | |
4 | Zımmiler | |
5 | Köleler | |
6 | Saray Hayatı | |
7 | Şehir Hayatı | |
8 | Köy Hayatı | |
9 | Meslekler | |
10 | Kadının Toplumdaki Yeri | |
11 | Giyim Eşyaları | |
12 | Yemek Kültürü | |
13 | Bayramlar | |
14 | Oyun ve Eğlence Hayatı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Hasan, İbrahim Hasan (1985): Siyasi-Dini-Kültürel-Sosyal İslam Tarihi, III, İstanbul: Kayıhan Yayınları. |
Ders Kaynakları | [2] Yıldız, Hakkı Dursun (1988): Abbasiler, DİA, I, s. 31-48, İstanbul: Diyanet İşleri Başkanlığı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Abbasiler dönemi ziraat ve ticaret hayatını anlatır. | ||||||||||||||
2 | Toplumu meydana getiren tabakaları açıklar. | ||||||||||||||
3 | Abbasi saray hayatını tasvir eder. | ||||||||||||||
4 | Şehir yaşantısını özetler. | ||||||||||||||
5 | Köy yaşantısını tasvir eder. | ||||||||||||||
6 | Dönemin giyim eşyalarını ve yemek kültürünü bilir. | ||||||||||||||
7 | Bayram kutlamalarını ve oyun-eğlence hayatını özetler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |