Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Felsefe Metin Okumaları ILA 387 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜSEYİN AYDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Modern felsefenin temel problemlerini tanıma

Dersin İçeriği

Ders, filozofların metni/metinleri üzerinden işlenecektir

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Töz kavramı hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Ruhun ve maddenin töz olup olmadığını tartışır Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Nedensellik kavramını değerlendirir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Modern dönemdeki bilim din ilişkilerini değerlendirir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Peygamberlik ve mucizelerin nasıl değerlendirildiğini görür Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Felsefe kavramını irdeler. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Descartes: Hem zihin hem madde vardır
2 Descartes: Hem zihin hem madde vardır
3 Spinoza: Gerçekte var olan Tanrıdır
4 Spinoza: Gerçekte var olan Tanrıdır
5 Leibniz: Gerçekte var olan ruhtur
6 Locke: Kaç tür töz vardır?
7 Locke: Kaç tür töz vardır?
8 Locke: Hükümete dair iki risale
9 Rousseau: Toplumsal Sözleşme
10 Berkeley: Madde diye bir şey yoktur
11 Hume: Nedensellik bir alışkanlıktır
12 Kant: Bilim olarak metafizik nasıl mümkündür? /Ahlak metafiziği
13 Marx: Gerçekten var olan maddedir
14 Heidegger: Metafiziğin aşılması
Kaynaklar
Ders Notu

Ahmet Cevizci, Metafiziğe Giriş, (İstanbul: Paradigma Yayınları, 2001), s.247-333

Ders Kaynakları

Alev Alatlı, Batı´ya Yön Veren Metinler, cilt. I-II-III-IV, (İlke Eğitim ve Sağlık Vakfı, 2010)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. X
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Töz kavramı hakkında bilgi sahibi olur
2 Ruhun ve maddenin töz olup olmadığını tartışır
3 Nedensellik kavramını değerlendirir
4 Modern dönemdeki bilim din ilişkilerini değerlendirir
5 Peygamberlik ve mucizelerin nasıl değerlendirildiğini görür
6 Felsefe kavramını irdeler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3