Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Felsefe Metin Okumaları | ILA 387 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN AYDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern felsefenin temel problemlerini tanıma |
Dersin İçeriği | Ders, filozofların metni/metinleri üzerinden işlenecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Töz kavramı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ruhun ve maddenin töz olup olmadığını tartışır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Nedensellik kavramını değerlendirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Modern dönemdeki bilim din ilişkilerini değerlendirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Peygamberlik ve mucizelerin nasıl değerlendirildiğini görür | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Felsefe kavramını irdeler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Descartes: Hem zihin hem madde vardır | |
2 | Descartes: Hem zihin hem madde vardır | |
3 | Spinoza: Gerçekte var olan Tanrıdır | |
4 | Spinoza: Gerçekte var olan Tanrıdır | |
5 | Leibniz: Gerçekte var olan ruhtur | |
6 | Locke: Kaç tür töz vardır? | |
7 | Locke: Kaç tür töz vardır? | |
8 | Locke: Hükümete dair iki risale | |
9 | Rousseau: Toplumsal Sözleşme | |
10 | Berkeley: Madde diye bir şey yoktur | |
11 | Hume: Nedensellik bir alışkanlıktır | |
12 | Kant: Bilim olarak metafizik nasıl mümkündür? /Ahlak metafiziği | |
13 | Marx: Gerçekten var olan maddedir | |
14 | Heidegger: Metafiziğin aşılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ahmet Cevizci, Metafiziğe Giriş, (İstanbul: Paradigma Yayınları, 2001), s.247-333 |
Ders Kaynakları | Alev Alatlı, Batı´ya Yön Veren Metinler, cilt. I-II-III-IV, (İlke Eğitim ve Sağlık Vakfı, 2010) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Töz kavramı hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||||
2 | Ruhun ve maddenin töz olup olmadığını tartışır | ||||||||||||||
3 | Nedensellik kavramını değerlendirir | ||||||||||||||
4 | Modern dönemdeki bilim din ilişkilerini değerlendirir | ||||||||||||||
5 | Peygamberlik ve mucizelerin nasıl değerlendirildiğini görür | ||||||||||||||
6 | Felsefe kavramını irdeler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |