Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kardiyovasküler Biyomekanik ve Kan Dolaşımı | BMM 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kalp ve Damar sistemi hastalıkları, fizyolojisi, fizyopatolojileri ve hastalıkları tanılarında ve tedavisinde sık kullanılan cihazları ve hastalıkların malzeme ve cihaz bazlı tedavilerini tanımak. |
Dersin İçeriği | Kalp ve Damar Sistemi Anatomi, Fizyoloji ve Hastalıkların Fizyopatolojine Giriş, Doğumsal Kalp Hastalıkları Tedavisinde Biyomedikal Malzemeler, Kalp Damar Hastalıklarında Balon ve Stentler:Uygulamalı, Kalp Damar Hastalıklarında Pıhtı Eritme, Aterektomi, Tanısal ve Tedavi Amaçlı Kateterler, Teller ve Damar Onarım Sistemleri: Uygulamalı, Damar Hastalıklarında Yeniden Daralma ve Tromboz, Mitral İnoue Balon ve Aort Koarktasyonu Malzemeleri Uygulamalı Anlatımı, Kalp Kapakları tanıtımı ve uygulama örnekleri, Mitral Kapak Yetersizliği Tedavisi Malzemeleri ve Uygulama Örnekleri, 9. Kalp Pilleri ve Kalp Ritmi, Kalp Şok Cihazları, Aterogenez ve hemostaz, Restenoz Tedavisinde Kullanılan Teknolojiler, Aort Hastalıkları Malzemelerine Giriş. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyomalzemeler ve spesifik olarak kardiyovasküler biyomalzemeleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Biyomalzemelerin yüzeyini modifiye edebilir ve malzemeleri karakterize edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Biyomalzemeleri, kardiyovasküler sistemde kullanılabilecek şekilde biyouyumluluğunu arttırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Kan ve kan dolaşımı ile ilgili konularda bilgi sahibi olarak uygun biyomalzemeyi üretebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Kardiyovasküler sistemin yabancı cisimlere nasıl tepki verebileceğiyle ilgili bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalp ve Damar Sistemi Anatomi, Fizyoloji ve Hastalıkların Fizyopatolojine Giriş | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Doğumsal Kalp Hastalıkları Tedavisinde Biyomedikal Malzemeler. | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Kalp Damar Hastalıklarında Balon ve Stentler:Uygulamalı | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Kalp Damar Hastalıklarında Pıhtı Eritme, Aterektomi, Tanısal ve Tedavi Amaçlı Kateterler, Teller ve Damar Onarım Sistemleri: Uygulamalı. | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Damar Hastalıklarında Yeniden Daralma ve Tromboz | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Mitral İnoue Balon ve Aort Koarktasyonu Malzemeleri Uygulamalı Anlatımı | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Kalp Kapakları tanıtımı ve uygulama örnekleri. | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Mitral Kapak Yetersizliği Tedavisi Malzemeleri ve Uygulama Örnekleri. | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | ara sınav haftası | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Kalp Pilleri ve Kalp Ritmi. | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Kalp Şok Cihazları | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Aterogenez ve hemostaz. | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Restenoz Tedavisinde Kullanılan Teknolojiler | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Aort Hastalıkları Malzemelerine Giriş. | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyomalzemeler ve spesifik olarak kardiyovasküler biyomalzemeleri öğrenir | 5 | ||||||
2 | Biyomalzemelerin yüzeyini modifiye edebilir ve malzemeleri karakterize edebilir | 5 | ||||||
3 | Biyomalzemeleri, kardiyovasküler sistemde kullanılabilecek şekilde biyouyumluluğunu arttırabilir. | 5 | 5 | |||||
4 | Kan ve kan dolaşımı ile ilgili konularda bilgi sahibi olarak uygun biyomalzemeyi üretebilir | 5 | 5 | |||||
5 | Kardiyovasküler sistemin yabancı cisimlere nasıl tepki verebileceğiyle ilgili bilgi sahibi olur | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |