Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hücre ve Doku Mühendisliği | BMM 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GAMZE GÜNEY ESKİLER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Doku mühendisliğinin öğelerinin ve doku mühendisliği uygulamalarının öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Doku mühendisliği öğeleri, doku iskeleleri, hücre kaynakları, kök hücreler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dokular hakkında bilgi sahibi olabilerek dokulara uygun biyomalzemeler seçimi hakkında bilgi sahibi olabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Sınav, Performans, Ödev | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Hücrelerin kaynakları, fonksiyonlanması ve düzenmesiyle ilgili bilgileri yorumlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Sınav, Performans, Ödev | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Dokuları biyomalzemeleri ve iskeleleri göz önünde bulundurarak tasarlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Sınav, Performans, Ödev | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Doğru ve eğrilerin parametrik modelini hazırlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Sınav, Performans, Ödev | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Doku indüksiyonu ve hücre transplantasyonu hakkında bilgi sahibi olabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Sınav, Performans, Ödev | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doku mühendisliğine giriş | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Doku iskeleleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Dokulara uygun biyomalzemeler ve üretim yöntemleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Ekstrasellüler matriks analogları ve ekstrasellüler matriks | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Hücre fonksiyonları ve düzenlenmesi, hücre kaynakları | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Biyomalzemeler ve özellikleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Biyomalzemelerin hücre etkileşimi | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Dokuların geliştirilmesi, modellenmesi ve kütle transfer özellikleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Doku geliştirilmesi ve modellenmesi | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Doku yenilenmesi ve iltihaplanma | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Hücre-katman mühendisliği | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Doku mühendisliği yaklaşımları | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Doku indüksiyonu ve hücre transplantasyonu | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Örnek doku mühendisliği uygulamaları | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Principles of Tissue Engineering / Robert Lanza, Robert Langer, Joseph Vacanti |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dokular hakkında bilgi sahibi olabilerek dokulara uygun biyomalzemeler seçimi hakkında bilgi sahibi olabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Sınav, Performans, Ödev | 5 | ||||||
2 | Hücrelerin kaynakları, fonksiyonlanması ve düzenmesiyle ilgili bilgileri yorumlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Sınav, Performans, Ödev | 5 | ||||||
3 | Dokuları biyomalzemeleri ve iskeleleri göz önünde bulundurarak tasarlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Sınav, Performans, Ödev | 5 | 5 | |||||
4 | Doğru ve eğrilerin parametrik modelini hazırlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Sınav, Performans, Ödev | 5 | 5 | |||||
5 | Doku indüksiyonu ve hücre transplantasyonu hakkında bilgi sahibi olabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Sınav, Performans, Ödev | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |