Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoakışkanlar Dinamiği | BMM 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERBÜLENT TÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Biyoakışkanlar Dinamiğinin ileri seviyede öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Akışkanlar mekaniğinin temel kavramlarının gözden geçirilmesi, Akışkan, statiği ve kinematiği, Akışkanlar mekaniği ve biyoakışkanların ilkeleri, Büyük dolaşım sistemi, Küçük dolaşım sistemi, İnsan organlarında biyoakışkan dinamiği, Yapay, destek ve implant olabilir cihazlarda biyoakışkan dinamiği, Kanın fiziksel bozulumu, Kan ve biyo-malzemelerin tepkisi, Biyoakışkanların gerçek zamanlı ölçümü, Kardiyovasküler sistemin doku mühendisliği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyokışkanların temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Biyoakışkan statiği ve dinamiği hakkında Uygulama Örnekleri çözümleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Küçük ve büyük kan dolaşımındaki kan akışını açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sürtünme kayıplarının amprik (deneysel) formüllerle hesaplayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Rijit ve esnek yapılı kan akış kanallarındaki akışı analitik ve/veya sayısal olarak inceleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Akışkan statiği ve kinematiğinin temelleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Biyoakışkanlar mekaniğinin temel ilkeleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Korunum denklemlerinin gözden geçirilmesi, integral ve diferansiyel formlar | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Büyük kan dolaşımı | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Küçük kan dolaşımı | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Yapay destek ünitelerinde biyoakışkan akışları | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Kan Reolojisi ve Kanın fiziksel olarak zarar görmesi | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | Kan ve biyo-malzemelere karşı vücudun tepkisi | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Biyo-akışkanların gerçek zamanlı ölçme teknikleri | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Kardiyovasküler sistemin doku mühendisliği | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Rijit ve esnek kanallarda biyoakışkan akışları | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Hesaplamalı biyoakışkan dinamiğine giriş | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Boyut analizi ve modelleme | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Biofluid Mechanics: Principles and Applications, Ali Ostadfar, Academic Press / Elsevier [3] Applied Biofluid Mechanics, Waite, L. And Fine, J., McGraw-Hill [4] Biofluid Mechanics: An Introduction to Fluid Mechanics, Macrocirculation, and Microcirculation, Rubenstain, D. A., Yin, W, and Frame, M. D., Academic Press/Elsevier. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. | X | |||||
7 | Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyokışkanların temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 | ||||||
2 | Biyoakışkan statiği ve dinamiği hakkında Uygulama Örnekleri çözümleyebilir. | 5 | ||||||
3 | Küçük ve büyük kan dolaşımındaki kan akışını açıklayabilir. | 5 | ||||||
4 | Sürtünme kayıplarının amprik (deneysel) formüllerle hesaplayabilir. | 5 | ||||||
5 | Rijit ve esnek yapılı kan akış kanallarındaki akışı analitik ve/veya sayısal olarak inceleyebilir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |