Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Film Estetiği | GIT 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Filmin estetik bağlamını kavramak ve tartışabilmek |
Dersin İçeriği | Film estetiği alanını oluşturan temel kavram ve kuramlarla birlikte çağdaş yaklaşımların açıklanması ve değerlendirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Film estetiğine ilişkin temel kavramları öğrenir | ||
2 | Film ve Felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar | ||
3 | Film tarihini kuramsal perspektifte değerlendirebilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinemada estetik tavır: dönüşümü anlamak | |
2 | Bir estetik nesne olarak filmin bileşenleri ve estetik yaratmayı sorgulamak | |
3 | Sanat nesnesinden filme estetik değerin dönüşümü: güzel, yüce, trajik ve komik 'i yeniden düşünmek | |
4 | Marksist estetik perspektifinde film | |
5 | Estetik modernizm ve modern sinema | |
6 | Gerçekçi filmin ontolojisi 1 | |
7 | Gerçekçi filmin ontolojisi 2 | |
8 | Biçimci filmin ontolojisi 1 | |
9 | Biçimci filmin ontolojisi 2 | |
10 | Begsonun sanat felsefesi ve filmin tekamülü | |
11 | Deleuze'ün sinema felsefesi: Hareket -imaj , zaman-imaj | |
12 | Deleuze'den sonra film fesefesi: düşünen filmler / Nancy Baidou ve sinema | |
13 | Ranciere'de sanat ve film düşüncesi | |
14 | Film estetiği alanında güncel tartışmalar: video essay |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mullarkey, J. (2009). Refraction of reality, Philosophy and the moving image. Zizek, S. İdeolojinin Yüce nesnesi, 2008 Aesthetics and film, Katherine Thomson-Jones, 2008 Bazin, A. (2007). Sinema nedir? Bergson, H. (2007). Madde ve bellek. Bonitzer, Kör Alan ve Dekadrajlar, 2006 Deleuze, G. (2003). İki Konferans Büker S. ve Topçu, G. Y. (Ed.). Sinema, tarih kuram eleştiri içinde Rancière,2000, J. Görüntülerin Yazgısı, Tunalı, İ. (2001). Estetik. M, Heidegger, Sanat Eserinin Kökeni, 2001 Bordwell, D. (2002). Intensified Continuity Visual Style in Contemporary American Film. Orr, J. (1997). Sinema ve modernlik Schiller, 1990, İnsanın Estetik Eğitimi üzerine J. Mitry, 1987, Esthetique et Psychologie du cinema, Bergson, H. (1947). Yaratıcı tekâmül. Bazin, A. (1966). Çağdaş sinemanın sorunları Bergson, H. (2007). Madde ve bellek. Bonitzer, Kör Alan ve Dekadrajlar, 2006 Deleuze, G. (2003). İki Konferans Büker S. ve Topçu, G. Y. (Ed.). Sinema, tarih kuram eleştiri içinde Rancière,2000, J. Görüntülerin Yazgısı, Tunalı, İ. (2001). Estetik. M, Heidegger, Sanat Eserinin Kökeni, 2001 Bordwell, D. (2002). Intensified Continuity Visual Style in Contemporary American Film. Orr, J. (1997). Sinema ve modernlik Schiller, 1990, İnsanın Estetik Eğitimi üzerine J. Mitry, 1987, Esthetique et Psychologie du cinema, Bergson, H. (1947). Yaratıcı tekâmül. Bazin, A. (1966). Çağdaş sinemanın sorunları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | ||||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Film estetiğine ilişkin temel kavramları öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Film ve Felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar | ||||||||
3 | Film tarihini kuramsal perspektifte değerlendirebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |