Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Film Estetiği GIT 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Filmin estetik bağlamını  kavramak ve tartışabilmek

Dersin İçeriği

Film estetiği alanını oluşturan temel kavram ve kuramlarla birlikte çağdaş yaklaşımların açıklanması ve değerlendirilmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Film estetiğine ilişkin temel kavramları öğrenir
2 Film ve Felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar
3 Film tarihini kuramsal perspektifte değerlendirebilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sinemada estetik tavır: dönüşümü anlamak
2 Bir estetik nesne olarak filmin bileşenleri ve estetik yaratmayı sorgulamak
3 Sanat nesnesinden filme estetik değerin dönüşümü: güzel, yüce, trajik ve komik 'i yeniden düşünmek
4 Marksist estetik perspektifinde film
5 Estetik modernizm ve modern sinema
6 Gerçekçi filmin ontolojisi 1
7 Gerçekçi filmin ontolojisi 2
8 Biçimci filmin ontolojisi 1
9 Biçimci filmin ontolojisi 2
10 Begsonun sanat felsefesi ve filmin tekamülü
11 Deleuze'ün sinema felsefesi: Hareket -imaj , zaman-imaj
12 Deleuze'den sonra film fesefesi: düşünen filmler / Nancy Baidou ve sinema
13 Ranciere'de sanat ve film düşüncesi
14 Film estetiği alanında güncel tartışmalar: video essay
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mullarkey, J. (2009). Refraction of reality, Philosophy and the moving image. 

Zizek, S. İdeolojinin Yüce nesnesi, 2008

Aesthetics and film, Katherine Thomson-Jones, 2008

Bazin, A. (2007). Sinema nedir? 

Bergson, H. (2007). Madde ve bellek. 

Bonitzer, Kör Alan ve Dekadrajlar, 2006

Deleuze, G. (2003). İki Konferans

Büker S. ve Topçu, G. Y. (Ed.). Sinema, tarih kuram eleştiri içinde 

Rancière,2000, J. Görüntülerin Yazgısı, 

Tunalı, İ. (2001). Estetik. 

M, Heidegger, Sanat Eserinin Kökeni, 2001

Bordwell, D. (2002). Intensified Continuity Visual Style in Contemporary American Film. 

Orr, J. (1997). Sinema ve modernlik 

Schiller, 1990, İnsanın Estetik Eğitimi üzerine

J. Mitry, 1987, Esthetique et Psychologie du cinema,

Bergson, H. (1947). Yaratıcı tekâmül.  

Bazin, A. (1966). Çağdaş sinemanın sorunları

Bergson, H. (2007). Madde ve bellek. 

Bonitzer, Kör Alan ve Dekadrajlar, 2006

Deleuze, G. (2003). İki Konferans

Büker S. ve Topçu, G. Y. (Ed.). Sinema, tarih kuram eleştiri içinde 

Rancière,2000, J. Görüntülerin Yazgısı, 

Tunalı, İ. (2001). Estetik. 

M, Heidegger, Sanat Eserinin Kökeni, 2001

Bordwell, D. (2002). Intensified Continuity Visual Style in Contemporary American Film. 

Orr, J. (1997). Sinema ve modernlik 

Schiller, 1990, İnsanın Estetik Eğitimi üzerine

J. Mitry, 1987, Esthetique et Psychologie du cinema,

Bergson, H. (1947). Yaratıcı tekâmül.  

Bazin, A. (1966). Çağdaş sinemanın sorunları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. X
2 Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. X
3 Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. X
4 Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır.
5 Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır.
6 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
7 Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. X
8 Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Film estetiğine ilişkin temel kavramları öğrenir 5 5 5 5
2 Film ve Felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar
3 Film tarihini kuramsal perspektifte değerlendirebilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Performans Görevi (Seminer) 1 25 25
Final 1 25 25
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6