Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fotoğraf Projesi II GIT 536 0 1 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Çağdaş Fotoğraf ve Tasarım 

Fotoğraf Projesi I 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUZAN ORHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Fotoğrafın, belge, iletişim ve sanat temelli yapısını, görsel iletişim tasarımı alanında etkili bir şekilde kullanabilme becerisini geliştirmek. 

Dersin İçeriği

Tasarım fotoğrafçılığı alanında bir uygulama gerçekleştirmek. Reklam, still life, portre veya makro tekniği ile çekilmiş fotoğraflara dijital manipülasyon uygulayıp dönüştürerek çarpıcı sonuçlar elde etme becerisi kazandırmak. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fotoğrafın tasarım yönünü fark eder. Gezi / Gözlem, Gözlem, Tartışma, Eğitsel Oyun,
2 Tanıtım ve tasarım alanında fotoğrafı etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. Gösterip Yaptırma, Tartışma, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem,
3 Seçilen bir tanıtım kampanyasında fotoğrafı etkili bir şekilde kullanabilir. Grupla Çalışma, Tartışma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
4 Seçilen tanıtım kampanyasında hangi ekipmanı kullanacağını bilir. Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
5 Seçilen konuda gerçekleştirdiği fotoğraf projesini tamamlar ve dijital platformlarda etkili bir şekilde dolaşıma sokabilir. Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme, dönemin çalışma konusunu belirleme. Mark Durden, Fotoğraf Bugün
2 Proje teknik ve temasının seçimi ve konu hakkında araştırma yapılacak kaynakların belirlenmesi. Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı
3 Proje için ekipman seçimi. Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı
4 Proje çekimi. Çekim
5 Proje çekimi. Çekim
6 Proje çekimi. Çekim
7 Çekimlerin değerlendirilmesi ve ilk notların verilmesi. Değerlendirme
8 Proje çekimi. Çekim
9 Proje çekimi. Çekim
10 Proje çekimi. Çekim
11 Fotoğrafların seçilmesi ve işlenmesi. Photoshop
12 Proje fotoğraflarıyla dijital katalog tasarımı. InDesign
13 Fotoğrafların değerlendirilmesi ve ikinci notların verilmesi. Değerlendirme
14 Fotoğraf projesinin web ortamında yayınlanması ve sunumu. Sunuş
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları, 2012 

2- Mary Warner Marien, Fotoğrafçılığı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık, 2015 

3- Mark Durden, Fotoğraf Bugün, Akbank Sanat, 2015.  

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. X
2 Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. X
3 Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. X
4 Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. X
5 Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
7 Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. X
8 Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Fotoğrafın tasarım yönünü fark eder.
2 Tanıtım ve tasarım alanında fotoğrafı etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
3 Seçilen bir tanıtım kampanyasında fotoğrafı etkili bir şekilde kullanabilir.
4 Seçilen tanıtım kampanyasında hangi ekipmanı kullanacağını bilir.
5 Seçilen konuda gerçekleştirdiği fotoğraf projesini tamamlar ve dijital platformlarda etkili bir şekilde dolaşıma sokabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Final 40
Toplam 40
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 6 3 18
Proje / Tasarım 2 6 12
Final 1 3 3
Performans Görevi (Atölye) 16 5 80
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6