Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf Projesi II | GIT 536 | 0 | 1 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Çağdaş Fotoğraf ve Tasarım Fotoğraf Projesi I |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fotoğrafın, belge, iletişim ve sanat temelli yapısını, görsel iletişim tasarımı alanında etkili bir şekilde kullanabilme becerisini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Tasarım fotoğrafçılığı alanında bir uygulama gerçekleştirmek. Reklam, still life, portre veya makro tekniği ile çekilmiş fotoğraflara dijital manipülasyon uygulayıp dönüştürerek çarpıcı sonuçlar elde etme becerisi kazandırmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fotoğrafın tasarım yönünü fark eder. | Gezi / Gözlem, Gözlem, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
2 | Tanıtım ve tasarım alanında fotoğrafı etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, | |
3 | Seçilen bir tanıtım kampanyasında fotoğrafı etkili bir şekilde kullanabilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Seçilen tanıtım kampanyasında hangi ekipmanı kullanacağını bilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | Seçilen konuda gerçekleştirdiği fotoğraf projesini tamamlar ve dijital platformlarda etkili bir şekilde dolaşıma sokabilir. | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme, dönemin çalışma konusunu belirleme. | Mark Durden, Fotoğraf Bugün |
2 | Proje teknik ve temasının seçimi ve konu hakkında araştırma yapılacak kaynakların belirlenmesi. | Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı |
3 | Proje için ekipman seçimi. | Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı |
4 | Proje çekimi. | Çekim |
5 | Proje çekimi. | Çekim |
6 | Proje çekimi. | Çekim |
7 | Çekimlerin değerlendirilmesi ve ilk notların verilmesi. | Değerlendirme |
8 | Proje çekimi. | Çekim |
9 | Proje çekimi. | Çekim |
10 | Proje çekimi. | Çekim |
11 | Fotoğrafların seçilmesi ve işlenmesi. | Photoshop |
12 | Proje fotoğraflarıyla dijital katalog tasarımı. | InDesign |
13 | Fotoğrafların değerlendirilmesi ve ikinci notların verilmesi. | Değerlendirme |
14 | Fotoğraf projesinin web ortamında yayınlanması ve sunumu. | Sunuş |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları, 2012 2- Mary Warner Marien, Fotoğrafçılığı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık, 2015 3- Mark Durden, Fotoğraf Bugün, Akbank Sanat, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fotoğrafın tasarım yönünü fark eder. | ||||||||
2 | Tanıtım ve tasarım alanında fotoğrafı etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | ||||||||
3 | Seçilen bir tanıtım kampanyasında fotoğrafı etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||||
4 | Seçilen tanıtım kampanyasında hangi ekipmanı kullanacağını bilir. | ||||||||
5 | Seçilen konuda gerçekleştirdiği fotoğraf projesini tamamlar ve dijital platformlarda etkili bir şekilde dolaşıma sokabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
Toplam | 40 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 6 | 3 | 18 |
Proje / Tasarım | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Atölye) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |