Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Kültür | GIT 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hayatın her alanının dijitalleştiği bir çağda yaşanan sosyo-kültürel değişimi ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, dijital teknolojilerin hayatımızda yarattığı dönüşümü ortaya koymaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dijital kültürün özelliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Dijitalleşmenin ekonomik boyutunu örneklerle açıklar. | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması | |
2 | Dijitalleşme kavramı | |
3 | Yeni iletişim teknolojileri | |
4 | Enformasyon toplumu ile ilgili yaklaşımlar | |
5 | Web 1.0, Web 2.0 ve Web 3.0 | |
6 | Yeni medya | |
7 | Büyük veri ve Endüstri 4.0 | |
8 | Nesnelerin İnterneti | |
9 | Algoritmalar | |
10 | Dijital ekonomi | |
11 | Dijital emek ve yaratıcı endüstri | |
12 | Dijital içerik sağlayıcılar | |
13 | Gözetim, mahremiyet, şeffaflık | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Baudrillard, Jean. Kusursuz Cinayet. Çev. Necmettin Sevil. İstanbul: Ayırntı Yayınları, 2012. Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon. Çev. Oğuz Adanır. İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2003. Binark, Mutlu. Dijital Oyun. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık, 2008. Bulut, Ergin ve Michael A. Peters. Bilişsel Kapitalizm! Eğitim ve Djital Emek. Ankara: Notabene Yayınları, 2014. Castells, Manuel. Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1 Ağ Toplumunun Yükselişi. Çev. Ebru Kılıç. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2005. Demir, Müge. Yeni Medya Üzerine. İstanbul: Literatürk Academia, 2014. Fuchs, Christian. Dijital Emek ve Karl Marks. Ankara: Notabene Yayınları, 2015. Lyon, David. Gözetlenen Toplum: Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kalkedno Yayıncılık, 2006. Niedzviecki, Hal. Dikizleme Günlüğü. Çev. Gökçe Gündüç. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. Twenge, Jean. Asrın Vebası: Narsisizm İlleti. Çev. Özlem Yüksel. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2010. Twenge, Jean. Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2009. Ünüvar, Necdet. Dijital Siyaset. İstanbul: Pozitif Yayıncılık. 2013. Yengin, Deniz. Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları, 2014. Yücel, Derya. Yeni Medya Sanatı ve Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze Dijital Sanat Pratiklerinin Müzeolojik Bağlamda Değerlendirilmesi. İstanbul: İKÜ Yayınevi, 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | ||||||
5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dijital kültürün özelliklerini kavrar. | 5 | |||||||
2 | Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | 5 | |||||||
3 | Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. | 5 | |||||||
4 | Dijitalleşmenin ekonomik boyutunu örneklerle açıklar. | 5 | |||||||
5 | Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |