Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım | OEO 106 | 2 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Uğur Yassıbaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders sonunda öğrencilerin, aşağıdaki beceri ve yetenekleri kazanmaları ve geliştirmeleri beklenmektedir: 1) Sağlık ve sağlıklı olma kavramları, 2) Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan önemli hastalıkları, 3) Temel yaşam desteğinin nasıl uygulanması, 4) İlkyardımın uygulamaları, 5) İlkyardım durumlarında nasıl davranılmalı |
Dersin İçeriği | Bulaşıcı Hastalıklar, Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar, İlkyardımın Temel İlkeleri, İlk yardımda Öncelikliler, Boğulma, Yaralanmalar ve Yaralılara Verilecek Pozisyonlar, Yaralıların Taşınması, Şok, Kırılma ve Burkulmalarda İlkyardım, Zehirlenmeler, Pansuman, Yanıklarda İlkyardım, Donmalarda İlkyardım |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık ve sağlıklı olma kavramlarını belirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Çeşitli hastalıkları sebep olan koşullara göre (kalııtmsal, bakteri, virüs, parazit, mantar) sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İlkyardım ve acil yardımı tanımlar ve farklılıklarını belirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Temel yaşam desteğinin bebek, çocuk ve yetişkin bireylerde nasıl uygulanacağını gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
5 | Boğulma ve yaralanmalarda ilk yardım uygulanışını gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
6 | Kırık-burkulma ve zehirlenme durumlarında ilk yardımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
7 | Öğrenciler, şok ve yanıklarda ilk yardım uygulamalarını gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yüksel, S. & Cücen, Z. (2014) İlkyardım ve Temel Uygulamalar (3. Basım) Ankara, Nobel yayıncılık Erkal İlhan, S., Sançar, B. & Altuntaş, T. (2014). Herkes için temel ilkyardım, (Edt: Behire Sançar), Ankara, Alter yayıncılık Somyürek, H. İ. (2002). Eğitimciler için İlk yardım el kitabı. Ankara, Palme yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | ||||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | ||||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | ||||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık ve sağlıklı olma kavramlarını belirtir. | |||||||||||||||
2 | Çeşitli hastalıkları sebep olan koşullara göre (kalııtmsal, bakteri, virüs, parazit, mantar) sınıflandırır. | |||||||||||||||
3 | İlkyardım ve acil yardımı tanımlar ve farklılıklarını belirtir. | |||||||||||||||
4 | Temel yaşam desteğinin bebek, çocuk ve yetişkin bireylerde nasıl uygulanacağını gösterir. | |||||||||||||||
5 | Boğulma ve yaralanmalarda ilk yardım uygulanışını gösterir. | |||||||||||||||
6 | Kırık-burkulma ve zehirlenme durumlarında ilk yardımı uygular. | |||||||||||||||
7 | Öğrenciler, şok ve yanıklarda ilk yardım uygulamalarını gerçekleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |