Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Fiziksel Sağlığın Değerlendirilmesi | SHE 223 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK MENEKŞE, Arş.Gör.Dr. ÖZGE KARAKAYA SUZAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin çocuğun fiziksel değerlendirmesini yapabilme konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders fiziksel değerlendirme tekniklerini, sistemlere göre çocuğun fiziksel değerlendirmesini ve kanıt temelli hemşirelik yaklaşımlarını kapsar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ailesinden ayrıntılı ve kapsamlı sağlık öyküsü alarak veri toplar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Aile entegre yaklaşım anlayış doğrultusunda fiziksel değerlendirme tekniklerini kullanarak elde ettiği verilere/sorunlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik girişimlerini yapar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Sistemlere göre çocuğun fiziksel muayenesini yapar. | Deney ve Laboratuvar, Örnek Olay, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Çocuğun fiziksel değerlendirmesinde eleştirel düşünme ve hemşirelik sürecini kullanır | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme | |
2 | Çocukta Fiziksel Değerlendirme Teknikleri | |
3 | Fiziksel İncelemede Çocuğa Yaklaşımlar | |
4 | Çocukta Baş ve Boyunda Fiziksel Değerlendirme | |
5 | Çocukta Göğüs ve Akciğerlerde Fiziksel Değerlendirme | |
6 | Çocukta Kardiyovasküler Sistemi Fiziksel Değerlendirme | |
7 | Çocukta Lenf Sistemi Değerlendirmesi | |
8 | Çocukta Karın (Abdomen) Bölgesini Fiziksel Değerlendirme | |
9 | Çocukta Karın (Abdomen) Bölgesini Fiziksel Değerlendirme | |
10 | Çocukta Anal ve Genital Bölgede Fiziksel Değerlendirme | |
11 | Çocukta Nörolojik Sistemi Değerlendirme | |
12 | Çocukta Deri ve Eklerini Fiziksel Değerlendirme | |
13 | Çocukta Kas ve İskelet Sistemini Fiziksel Değerlendirme | |
14 | Çocukta Kas ve İskelet Sistemini Fiziksel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ailesinden ayrıntılı ve kapsamlı sağlık öyküsü alarak veri toplar. | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 |
2 | Aile entegre yaklaşım anlayış doğrultusunda fiziksel değerlendirme tekniklerini kullanarak elde ettiği verilere/sorunlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik girişimlerini yapar. | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 |
3 | Sistemlere göre çocuğun fiziksel muayenesini yapar. | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 |
4 | Çocuğun fiziksel değerlendirmesinde eleştirel düşünme ve hemşirelik sürecini kullanır | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0 | 1 | 3 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |