Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Araştırma Yöntemleri ve Biyoistatistik | SHE 306 | 6 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜNAL ERKORKMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu ders ile, lisans öğrencilerin, bilimsel araştırma metodolojisi hakkında bilgi sahibi olmaları ve temel düzeyde Biyoistatistiksel analizleri yapacak seviyeye getirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Biyoistatistiğe giriş ve temel kavramlar Sağlık Bilimlerinde Araştırma Sağlık Araştırmalarında Veri Toplama Tanımlayıcı İstatistiklerin Hesaplanması Tablo ve Grafik Hazırlama Olasılık ve Olasılık Dağılımları Örnekleme Hipotez kavramı ve Hipotez Testleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir araştırmada gerekli olan kavramsal yapıları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Sağlık sektöründe istatistiğin kullanım amacını ve önemini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Farklı konulardaki verileri görsel olarak tanımlar, özetler ve görsel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Verileri uygun yöntemlerle analizi ve yorumlamasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Mevcut verileri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Araştırma raporu hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoistatistiğe Giriş | |
2 | Biyoistatistikte Temel Kavramlar | |
3 | Sağlık Bilimlerinde Araştırma Planlama | |
4 | Araştırma Yöntemleri ve Düzenleri | |
5 | Sağlık Araştırmalarında Veri Toplama | |
6 | Tanımlayıcı İstatistikler | |
7 | Tanımlayıcı İstatistikler | |
8 | Tanımlayıcı İstatistikler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Tablo Düzenleme | |
11 | Grafik Düzenleme | |
12 | Olasılık ve Olasılık Dağılımları | |
13 | Örnekleme | |
14 | Hipotez Testlerine Giriş ve İstatistiksel Hipotez Testleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alpar R, Uygulamalı İstatistik, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012. Özdamar, K. SPSS Ile Biyoistatistik, Nisan Kitabevi, 2013 Özdamar, K, Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi I, Nisan Kitabevi, 2013 Özdamar, K, Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi II, Nisan Kitabevi, 2013 Özdamar, K. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nisan Kitabevi, 2013 Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V.: Biyoistatistik, Hacettepe Üniv., Hatiboğlu Yayıncılık, 2012 Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V, Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | ||||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | ||||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir araştırmada gerekli olan kavramsal yapıları tanır. | 5 | ||||||||
2 | Sağlık sektöründe istatistiğin kullanım amacını ve önemini ifade eder. | |||||||||
3 | Farklı konulardaki verileri görsel olarak tanımlar, özetler ve görsel olarak açıklar. | |||||||||
4 | Verileri uygun yöntemlerle analizi ve yorumlamasını yapar. | |||||||||
5 | Mevcut verileri yorumlar | |||||||||
6 | Araştırma raporu hazırlar. | |||||||||
7 | ||||||||||
8 | ||||||||||
9 | ||||||||||
10 | ||||||||||
11 | ||||||||||
12 | ||||||||||
13 | ||||||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |