Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Onkoloji Hemşireliği | SHE 219 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kanser ve bakımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olma, kanser tanısı alan birey ve ailesinin yaşam kalitelerini yükseltmede sorunları saptayabilme, tanılama, planlama, uygun hemşirelik girişimleri yapabilme ve değerlendirmeyi içeren hemşirelik sürecini uygulamayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği | Bu ders, onkoloji hemşireliğinde temel kavramlar, onkoloji hemşiresinin rol ve sorumlulukları, kanserin etyolojisi ve epidemiyolojisi, kanser hastasının tanılanması, farklı tedavi yöntemlerinin kullanımı ve yan etkilerinin yönetiminde etkili hemşirelik girişimleri hakkında teorik bilgi ve uygulama becerilerinin kazanılmasını içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kanser fizyopatolojisini ve epidemiyolojisini bilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Kanser tanı tedavi yöntemlerini kavrar kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Sık görülen kanser belirtilerini tanır, etkin hemşirelik bakımı verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanser, Kanser Epidemiyolojisi, Kanser Etiyolojisi | |
2 | Kanserden Korunma, Erken Tanı ve Tarama Yöntemleri | |
3 | Kanserde Tedavi Yöntemleri, Kemoterapi ve Hemşirelik Yönetimi | |
4 | Kemoterapi ve Radyoterapi Hemşirelik Yönetimi | |
5 | Radyoterapi ve Hemşirelik Yönetimi | |
6 | Hedefe Yönelik Tedaviler-Biyoterapiİimmünoterapi-Gen Tedavisi Ve Hemşirelik Yönetimi | |
7 | Hematopoetik Kök Hücre Nakli ve Sonrası Hemşirelik Yönetimi | |
8 | Vize Haftası | |
9 | Kanserde Geleneksel Ve Tamamlayıcı Tedavi Uygulamaları | |
10 | Kanserli Hastada Semptom Yönetimi Kanıttan Uygulamaya | |
11 | Meme Kanserinden Korunma Ve Önlemede Hemşirelik Yönetimi | |
12 | Prostat Kanseri, tanılama ve Ameliyat sonrası bakımda Hemşirelik Yönetimi | |
13 | Rektum Kanseri, tanılama, olgu sunumu Hemşirelik Yönetimi | |
14 | Dersin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Onkoloji Hemşireliği, Editör Prof.Dr.Gülbeyaz Can, Nobel Tıp Kitabevleri, Genişletilmiş ve Güncellenmiş 2. Baskı 2020 2. Onkoloji Hemşireliği, Editörler Prof. Dr. Sevgisun KAPUCU, Doç. Dr. Sevinç KUTLUTÜRKAN Hipokrat Kitapevi, 2020 3. Kanser Hastasında Kanıta Dayalı Palyatif Bakım - Konsensus 2017, Prof.Dr.Gülbeyaz Can, Nobel Tıp Kitabevleri, 2018
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | ||||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | ||||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kanser fizyopatolojisini ve epidemiyolojisini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
3 | Kanser tanı tedavi yöntemlerini kavrar kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Sık görülen kanser belirtilerini tanır, etkin hemşirelik bakımı verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |