Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme | EBE 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin çocuğun fiziksel değerlendirmesini yapabilme konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders fiziksel değerlendirme tekniklerini, sistemlere göre çocuğun fiziksel değerlendirmesini ve kanıt temelli hemşirelik yaklaşımlarını kapsar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ailesinden ayrıntılı ve kapsamlı sağlık öyku¨su¨ alarak veri toplar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Aile entegre yaklaşım anlayış doğrultusunda fiziksel değerlendirme tekniklerini kullanarak elde ettiği verilere/sorunlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik girişimlerini yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, | |
3 | Sistemlere göre çocuğun fiziksel muayenesini yapar. | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Örnek Olay, | |
4 | Çocuğun fiziksel değerlendirmesinde eleştirel du¨şu¨nme ve hemşirelik su¨recini kullanır | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme | |
2 | Çocukta Fiziksel Değerlendirme Teknikleri | |
3 | Fiziksel İncelemede Çocuğa Yaklaşımlar | |
4 | Çocukta Baş ve Boyunda Fiziksel Değerlendirme | |
5 | Çocukta Göğüs ve Akciğerlerde Fiziksel Değerlendirme | |
6 | Çocukta Kardiyovasküler Sistemi Fiziksel Değerlendirme | |
7 | Çocukta Lenf Sistemi Değerlendirmesi | |
8 | Çocukta Karın (Abdomen) Bölgesini Fiziksel Değerlendirme | |
9 | Çocukta Karın (Abdomen) Bölgesini Fiziksel Değerlendirme | |
10 | Çocukta Anal ve Genital Bölgede Fiziksel Değerlendirme | |
11 | Çocukta Nörolojik Sistemi Değerlendirme | |
12 | Çocukta Deri ve Eklerini Fiziksel Değerlendirme | |
13 | Çocukta Kas ve İskelet Sistemini Fiziksel Değerlendirme | |
14 | Çocukta Kas ve İskelet Sistemini Fiziksel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ailesinden ayrıntılı ve kapsamlı sağlık öyku¨su¨ alarak veri toplar. | |||||||||
2 | Aile entegre yaklaşım anlayış doğrultusunda fiziksel değerlendirme tekniklerini kullanarak elde ettiği verilere/sorunlara yönelik kanıta dayalı hemşirelik girişimlerini yapar. | |||||||||
3 | Sistemlere göre çocuğun fiziksel muayenesini yapar. | |||||||||
4 | Çocuğun fiziksel değerlendirmesinde eleştirel du¨şu¨nme ve hemşirelik su¨recini kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |