Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebelikte Kültürel Yaklaşımlar ve Pratikler | EBE 232 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplumun kültürel değerlerine duyarlı, toplumdaki kültürler arası farklara saygının kişilerin kazanımlarının ebelik mesleği kapsamında içinde yaşanılan toplumla ilgili önemini kazandırmak |
Dersin İçeriği | Kültür kavramı ve tanımları, kültürel unsurlar, Kültürün sağlıktaki yeri ve önemi, sağlık ve hastalık kavramı ve kültürle ilişkisinin, doğum öncesi,sonrasında çocuk bakımında farklı kültürlere ait uygulamların tartışılması ve öğretilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültürün tanımını yapar kültürel unsurları bilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kültür ve sağlık ilişkisini bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kültürün sağlık ve hastalıktaki önemini kavrar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Kültürlerarası sağlık yaklaşımlarını bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Ebelikte kültürel bakımın tanımını yapar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Ebelikle kültür arasındaki ilişkiyi kavrar.Doğum öncesi,sonrasında kültürel yaklaşımları bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Kadın sağlığı ile ilgili kültürel yaklaşımları tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Kültür nedir, Kültürel unsurlar nelerdir | |
2 | Dersin tanıtımı, Kültür nedir, Kültürel unsurlar nelerdir | |
3 | Kültür ve sağlık ilişkisi. | |
4 | Kültürün sağlık ve hastalıktaki önemi ,sağlığı etkileyen sosyo kültürel faktörler | |
5 | Kültürlerarası sağlık yaklaşımları | |
6 | Ebelikte kültürel bakım nedir? Önemi nedir? | |
7 | Ara sınav | |
8 | Türk kültüründe ebelikle kültür arasındaki ilişki. | |
9 | Doğum öncesi, sonrasında kültürel yaklaşımlar | |
10 | Dünya kültüründe ebelikle kültür arasındaki ilişki.Doğum öncesi,sonrasında kültürel yaklaşımlar | |
11 | Kadın sağlığı ile ilgili kültürel yaklaşımlar nelerdir | |
12 | Kadın sağlığı ile ilgili kültürel yaklaşımlar nelerdir | |
13 | Ders çalışma haftası | |
14 | Dersin kazanımlarının konuşulması ve değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kültürün tanımını yapar kültürel unsurları bilir | |||||||||
2 | Kültür ve sağlık ilişkisini bilir | |||||||||
3 | Kültürün sağlık ve hastalıktaki önemini kavrar | |||||||||
4 | Kültürlerarası sağlık yaklaşımlarını bilir | |||||||||
5 | Ebelikte kültürel bakımın tanımını yapar | |||||||||
6 | Ebelikle kültür arasındaki ilişkiyi kavrar.Doğum öncesi,sonrasında kültürel yaklaşımları bilir | |||||||||
7 | Kadın sağlığı ile ilgili kültürel yaklaşımları tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |