Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlıklı Cinsel Gelişim ve Mahremiyet Eğitimi | SAU 453 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Cinsel eğitim, toplumun genel cinsel sağlığı korumak, çocuklar ve ergenlerin erişkin yaşama sağlıklı bir geçiş yapabilmelerini kolaylaştırmak nedeniyle, her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Bu dersin amacı; İnsan için önemli bir yere sahip olan cinselliğin doğru bir şekilde algılanmasını sağlamak, doğru bilinen yanlışları tanımlamak ve geleceğe sağlıklı nesiller bırakabilmektir. |
Dersin İçeriği | Cinsellik kavramı ve cinselliğin konuşulması, cinsel mitler, sağlıklı cinsel yaşam, cinselliklte normallik ve parafililer, çocuk ve ergenlikte cinsellik, erkek ve kadın cinsel işlev bozuklukları, eşcinsel yönelimler.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Sağlıklı bir cinsel yaşam için temel unsurları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | 2. Cinsellik kavramına bilimsel bir yaklaşım geliştirmeyi sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | 3. Cinsel işlevin nörobiyolojisini tanımlar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
4 | 4. Gelişim dönemlerine göre cinsel eğitimin çerçevesini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | 5. Kadınlarda ve erkeklerde en sık görülen cinsel işlev bozukluklarını tanımlar | ||
6 | 6. Cinsel işlev bozukluklarında sağlıklı yaklaşım için bakış açısı geliştirir. | ||
7 | 7. Cinsel yönelimler ve altında yatan psikopatoloji ile ilgili bilgi sağlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | CİNSELLİK VE CİNSELLİK KAVRAMININ KONUŞULMASI | |
2 | CİNSELLİĞİN TARİHİ | |
3 | CİNSEL MİTLER | |
4 | KADIN OLMANIN AŞAMALARI | |
5 | ERKEKLERDE CİNSEL GELİŞİM | |
6 | OKUL ÖNCESİ VE OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINA CİNCELLİĞİN ANLATILMASI | |
7 | ERGENLİK DÖNEMİNDE CİNSELLİĞİN KONUŞULMASI VE MAHREMİYET EĞİTİMİ | |
8 | VİZE | |
9 | YETİŞKİN BİREYLERE CİNSEL EĞİTİM VERİLMESİ | |
10 | YETİŞKİN BİREYLERE CİNSEL EĞİTİM VERİLMESİ | |
11 | TRANSEKSÜELİTE | |
12 | CİNSELLİKTE NORMALLİK VE SAPKINLIK | |
13 | CİNSEL İŞLEV BOZUKLUKLARI | |
14 | CİNSEL İŞLEV BOZUKLUKLARI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | yayınlanmamış ders notları Keçe C. Cinselliğin dayanılmaz ağırlığı. CİSED ders notları
|
Ders Kaynakları | Keçe C. Cinselliğin dayanılmaz ağırlığı. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | 1. Sağlıklı bir cinsel yaşam için temel unsurları tanımlar |
2 | 2. Cinsellik kavramına bilimsel bir yaklaşım geliştirmeyi sağlar. |
3 | 3. Cinsel işlevin nörobiyolojisini tanımlar. |
4 | 4. Gelişim dönemlerine göre cinsel eğitimin çerçevesini tanımlar. |
5 | 5. Kadınlarda ve erkeklerde en sık görülen cinsel işlev bozukluklarını tanımlar |
6 | 6. Cinsel işlev bozukluklarında sağlıklı yaklaşım için bakış açısı geliştirir. |
7 | 7. Cinsel yönelimler ve altında yatan psikopatoloji ile ilgili bilgi sağlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|