Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi | SAU 452 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları öğrenerek birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders öğrencileri, kendilerini ve toplumdaki bireyleri koruma ve geliştirme ile ilgili gereksinimleri için seçilmiş sağlık stratejilerini uygulamak için hazırlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık ve sağlıkla ilişkili olan kavramları ilişkilendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sağlığı etkileyen faktörleri ve risk faktörlerini değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bireysel sağlık davranışlarının farkında olabilmesi ve sağlığıyla ilgili sorumlulukları alabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını öğrenmesi ve bu davranışları kendi yaşamında sergileyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rollerini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yaşam dönemlerine göre sağlığı geliştirme uygulamalarını tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Öğrenim Hedefleri | |
2 | Sağlığı geliştirme kavramının tarihçesi | |
3 | Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Bireysel Özellikler | |
4 | Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Çevre | |
5 | Sağlığın geliştirilmesi: Medya ve Kültür | |
6 | Sağlığın geliştirilmesinde holistik yaklaşım Stres yönetimi ve sağlığın geliştirilmesi | |
7 | Düzenli egzersiz | |
8 | Beslenme ve sağlığın geliştirilmesi | |
9 | AIDS ve sağlıklı cinsel yaşam | |
10 | Tütün, alkol ve madde kullanımı ve sağlığın geliştirilmesi | |
11 | Sağlık sorumluluğu | |
12 | Kişiler arası İlişkiler | |
13 | Sağlık Yönetimi | |
14 | Tinsellik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Sağlık ve sağlıkla ilişkili olan kavramları ilişkilendirebilme |
2 | Sağlığı etkileyen faktörleri ve risk faktörlerini değerlendirebilme |
3 | Bireysel sağlık davranışlarının farkında olabilmesi ve sağlığıyla ilgili sorumlulukları alabilme |
4 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını öğrenmesi ve bu davranışları kendi yaşamında sergileyebilme |
5 | Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rollerini açıklayabilme |
6 | Yaşam dönemlerine göre sağlığı geliştirme uygulamalarını tanımlayabilme |
7 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini açıklayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |