Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | HTP 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuk sağlığını koruma ve geliştirme, çocukta sık karşılaşılan semptomları tanıma, Çocuğa özgü hemşirelik uygulamalarını yapabilme ve sistemlere göre çocuk hastalıklarını bilme ve bakımını yapabilme yeterliliğini öğrenciye kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Çocuk sağlığını koruma ve geliştirme, sağlıklı çocuğu ve sağlıktan sapma durumunu tanıma, çocuğa özgü hemşirelik uygulamalar, büyüme-gelişme ve çocuk beslenmesi, çocukta sık karşılaşılan semptomlar, sistemlere göre çocuk hastalıkları ve bakımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında aile merkezli bakım verir ve aileye danışmanlık yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Kanıt temelli çocuğa özgü hemşirelik uygulamaları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
3 | Sağlıklı çocukta, normal büyüme ve gelişmeyi değerlendirebilir ve normalden sapmaları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çocuk sağlığını korumada öneme sahip çocukluk çağı aşılarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Normal ve riskli yenidoğanı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
7 | Çocuklarda acil durumları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
8 | Çocukta sık karşılaşılan semptomları açıklar ve örnek verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
9 | Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıkları sistemlere değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
10 | Çocuk hastanın güvenliğini sağlamaya yönelik yaklaşımları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Hemşireliği: Amacı, temel kavramları ve işlevleri, Dünya'da ve Türkiye'de çocuk sağlığının durumu | |
2 | Çocukluk Çağında Beslenme ve Beslenme Bozuklukları | |
3 | Beslenmede Karşılaşılan Sorunlar | |
4 | Aşılar (Rutin Aşılar) | |
5 | Aşılar (Özel Aşılar) | |
6 | Pedaitride Hasta Güvenliği | |
7 | Çocukta Kanıt Temelli Uygulamalar | |
8 | Çocukta Kanıt Temelli Uygulamalar | |
9 | Çocukta sık görülen semptomlar ve güncel hastalıklar | |
10 | Yenidoğan ve Bakımı | |
11 | Riskli Yenidoğanlar ve Bakımı | |
12 | Yenidoğan Hastalıkları ve Bakımı | |
13 | Çocuk aciller ve hemşirelik bakımı | |
14 | Büyüme ve Gelişme, Büyüme Gelişme Bozuklukları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında aile merkezli bakım verir ve aileye danışmanlık yapar. | ||||||||
2 | Kanıt temelli çocuğa özgü hemşirelik uygulamaları yapar. | ||||||||
3 | Sağlıklı çocukta, normal büyüme ve gelişmeyi değerlendirebilir ve normalden sapmaları tanımlar. | ||||||||
4 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. | ||||||||
5 | Çocuk sağlığını korumada öneme sahip çocukluk çağı aşılarını açıklar. | ||||||||
6 | Normal ve riskli yenidoğanı açıklar. | ||||||||
7 | Çocuklarda acil durumları tanır | ||||||||
8 | Çocukta sık karşılaşılan semptomları açıklar ve örnek verir. | ||||||||
9 | Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıkları sistemlere değerlendirir. | ||||||||
10 | Çocuk hastanın güvenliğini sağlamaya yönelik yaklaşımları bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |