Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri Hemşireliği | HTP 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖNÜL KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erkek ve kadın kaynaklı infertilitenin psikososyal-psikoseksüel etkilerinin ve öneminin kavranması,Yardımcı üreme tekniklerinin türleri, uygulama koşulları ve yöntemlerin uygulanışı hakkında bilgi ve beceri geliştirilmesi,Yarımcı üreme tekniklerinde hemşirelik rollerinin irdelenmesi. Etik ilkelerle ilgili bilinç oluşturulması,Yardımcı üreme tekniklerinde dünyadaki yeni gelişmeler ve yasal durumlar hakkında bilgi kazanılması. |
Dersin İçeriği | İnfertilite tanımı, epidemiyolojisi, fertiliteyi etkileyen faktörler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yardımcı üreme tekniklerinde kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yardımcı üreme tekniklerindeki hemşirelik bakımında etik yaklaşımları benimser | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yardımcı üreme tekniklerinin ülkemizde yasal konumunu yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İnfertilitenin eşler üzerine psikolojik ve psikoseksüel etkilerine yönelik destekleyici hemşirelik bakımı gerçekleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Pregenetik tanılamada hemşirelik yaklaşımlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yardımcı üreme teknikleri tedavisi sırasında riskli durumları ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin değerlendirilmesi ve tedavisi sırasında hemşirelik bakımını uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Fertiliteyi etkileyen faktörleri ve infertiliteyi tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | http://www.tsrm.org.tr/ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | ||||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yardımcı üreme tekniklerinde kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını tanımlar | ||||||||
2 | Yardımcı üreme tekniklerindeki hemşirelik bakımında etik yaklaşımları benimser | ||||||||
3 | Yardımcı üreme tekniklerinin ülkemizde yasal konumunu yorumlar | ||||||||
4 | İnfertilitenin eşler üzerine psikolojik ve psikoseksüel etkilerine yönelik destekleyici hemşirelik bakımı gerçekleştirir | ||||||||
5 | Pregenetik tanılamada hemşirelik yaklaşımlarını tanımlar | ||||||||
6 | Yardımcı üreme teknikleri tedavisi sırasında riskli durumları ayırt eder | ||||||||
7 | Yardımcı üreme tekniklerine başvuran çiftlerin değerlendirilmesi ve tedavisi sırasında hemşirelik bakımını uygular | ||||||||
8 | Fertiliteyi etkileyen faktörleri ve infertiliteyi tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |