Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlığı Değerlendirme ve Klinik Karar Verme | HTP 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr. Havva SERT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrenciye, bireyin sağlığının değerlendirilmesi ile ilgili uzmanlık bilgi, tutum ve beceri kazandırmak ve geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders fiziksel değerlendirme yöntemleri, Objektif ve subjektif veri toplama, sistemlerin değerlendirilmesi ve değrlendirme sonuçlarına göre hemşirelik uygulamalarını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel tanılamanın amaçlarını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Fiziksel tanılama tekniklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sistemlerin fiziksel değerlendirmesini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Fiziksel değerlendirme sonuçlarına göre hemşirelik bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanımı, Sağlık Değerlendirilmesinde veri Toplama ve Tanılama | |
2 | Yaşam Evrelerine Göre (Bebek, Çocuk, Ergen, Yetişkin) Gelişmelerin Değerlendirmesi Fonksiyonel Tanılama ve Hemşirenin Rolü | |
3 | Beslenme, Büyüme ve Ölçümler | |
4 | Deri, Saç ve Tırnakların Tanılaması | |
5 | Baş, Boyun Göz, Kulak ve Burun Tanılaması | |
6 | Toraks ve Akciğerlerin Tanılanması | |
7 | Kalp ve Periferik Vasksüler Sistem Tanılaması | |
8 | Meme ve Aksilla Tanılanması | |
9 | Abdomen ve Gastrointestinal Sistem Tanılaması | |
10 | Erkek ve Kadın Genito-Üriner Sistem Tanılaması | |
11 | Kas İskelet Sistemi Tanılanması | |
12 | Mental Durum Tanılanması, Sinir Sisteminin Tanılaması | |
13 | Sağlıklı Kadının Değerlendirilmesi ve Gebe Tanılaması | |
14 | Geriatrik Tanılama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Eti Aslan F (Ed) (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi. Ankara: Akademisyen Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fiziksel tanılamanın amaçlarını tartışır | ||||||||
2 | Fiziksel tanılama tekniklerini açıklar | ||||||||
3 | Sistemlerin fiziksel değerlendirmesini yapar. | ||||||||
4 | Fiziksel değerlendirme sonuçlarına göre hemşirelik bakımı uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |