Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Internatıonal Polıtıcs Of Image In The Mıddle East | UOC 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To understand the concepts of media consumption, hegemony, intertextuality and visual discourse. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction: the Historical Growth of Media and Media Studies | |
2 | Main Themes and Concepts I: Media Consumption, Hegemony, Intertextuality, Visual Discourse, Knowledge Networks and Cascading Activation | |
3 | Main Themes and Concepts II: Encoding/Decoding, Mise-en-scene, Framing, Imagery, Genre, Soft News and Hard News | |
4 | Methods of Media Studies: Reading Media Images, Semiotics, Content Analysis, Discourse Analysis, Narrating | |
5 | Theories of Media and Foreign Policy | |
6 | Performative Politics of Media and the Middle Eastern Politics | |
7 | Media effect on the Middle Eastern Politics I | |
8 | Media effect on the Middle Eastern Politics II | |
9 | Case Study I: Hegemony by default? CNN to Internet: the Art of News Making | |
10 | Case Study II: The CNN Effect, Humanitarian Interventions and Politics of International Intervention in the Middle East | |
11 | Case Study III: The News Media and War on Terror; Fox News, Al-Jazeera and the Iraqi War | |
12 | Case Study IV: Arab Spring and the International Media | |
13 | Case Study V: Egyptian Military Coup 2013 the Fall of Liberal Discourse | |
14 | Conclusion: Via Media? |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Robert M. Entman (2004) Projections of Power: Framing News\ Public Opinion and US Foreign Policy, Chicago: The University of Chicago Press. Pippa Norris et al., (2003) Framing Terrorism: The News Media, the Government and the Public, London: Routledge |
Ders Kaynakları | Lisa Taylor and Andrew Miller (2009) Media Studies Oxford: Blackwell. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | To understand the concepts of media consumption, hegemony, intertextuality and visual discourse. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 32 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Toplam İş Yükü | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |