Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortadoğu´Da Dinler ve Mezhepler (Tr) | ODC 539 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FUAT AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortadoğudaki Hıristiyan inanç grupların; tarihsel kökenlerini, bunların inançlarını ve bulundukları ülkelerdeki durumlarını ve onlarla ilişkilerini |
Dersin İçeriği | Ortadağuda Hıristiyanlığın ortaya çıkışı, mezhepleşme süreci ve bugün orada bulunan Mezheplerin inanç, toplum yapıları ve bulundukları devletle olan ilişkileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Orta doğu coğrafyasında Hıristiyanlığın ortaya çıkışını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ortadoğudaki Hıristiyan grupların ortaya çıkış gerekçelerini bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Ortadoğu kökenli Hıristiyan grupların inançlarını anlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Bir Ortadğou Hıristiyanlığı olarak Kıptılerin ortaya çıkışlarını tanır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Kıptılerin inanç esaslarını öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Ortaçağ ve modern dönem müslüman hakimiyetindeki Kıptılerin durumunu öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Günümüzdeki Kıptilerin durumularını (dini, siyasi ve kültürel) öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mısır/Kipti Hıristiyanlığı, Hıristiyanlık Öncesi Filistin | |
2 | Din, Kültür ve Toplum yapısı | |
3 | İsa Dönemi (ms. 29030-31/33) | |
4 | İsa Sonrası Dönem | |
5 | İsa Mesih?ten Mısır/Kipti Hıristiyanlığın Ortaya Çıkışı | |
6 | Mısır/Kipti Hıristiyanlık | |
7 | Mısır/Kipti Hıristiyanlığın Ortaya Çıkışı | |
8 | Kipti Kilisesinin İnanç Esasları | |
9 | Kipti Kilisesinin İnanç Esasları | |
10 | Dini Bayramları | |
11 | Kipti Cemaatinin Yapısı | |
12 | Kıpti Cemaatinin Mısır?daki Durumu | |
13 | Ortaçağ?daki Durumu | |
14 | Modern Çağ?daki Durumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Mehmet Çelik, Süryani Kilisesi Tarihi, cilt 1, Yaylacık Matbaası, İstanbul 1987. |
Ders Kaynakları | 1.Erdem, Mustafa, Kıpti Kilisesi Üzerine Bir Araştırma, Ankara Universitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1997, cilt: XXXVI, sayı: , s. 143-178 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Orta doğu coğrafyasında Hıristiyanlığın ortaya çıkışını kavrar | ||||||
2 | Ortadoğudaki Hıristiyan grupların ortaya çıkış gerekçelerini bilir | ||||||
3 | Ortadoğu kökenli Hıristiyan grupların inançlarını anlar | ||||||
4 | Bir Ortadğou Hıristiyanlığı olarak Kıptılerin ortaya çıkışlarını tanır | ||||||
5 | Kıptılerin inanç esaslarını öğrenir | ||||||
6 | Ortaçağ ve modern dönem müslüman hakimiyetindeki Kıptılerin durumunu öğrenir | ||||||
7 | Günümüzdeki Kıptilerin durumularını (dini, siyasi ve kültürel) öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |