Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Demokratikleşme | SBK 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İRFAN HAŞLAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ensar Kıvrak |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Demokrasi Amerikan başkanlarından A. Lincolnun ifadesiyle halkın halk adına halk tarafından yönetimi olarak bilinen bir yönetim anlayışıdır. Böyle bir yönetim anlayışının anlamı egemenliğin halka ait olmasıdır. Bunun için de tarihte çok önemli mücadeleler yapılmıştır. Bugün bütün yönetimlerin dillerinden hiç düşürmedikleri bir kavramdır demokrasi ve yönetimlerin meşruiyeti açısından da önemsenmektedir. Fakat her toplumun demokrasi tarihi ve demokratikleşme başarıları aynı değildir. Bir toplumun demokratikleşme adına çabalarının anlamlı olabilmesi için söz konusu olguya mukayeseli bir perspektiften bakmakta fayda var. Dolayısıyla siyaset biliminin de merkezi kavramlarından birisi olan demokrasi ve demokratikleşmeye farklı toplumların tarihine bakarak yaklaşmak önemli gözükmektedir. Bu çaba sadece soyut düzeyde kalacak bir çaba olmayacak, ülkelerin demokratikleşme hikâyeleri verilerek somutla da bağı kurulacaktır.
|
Dersin İçeriği | Demokrasi: Kavramın anlamı, demokratik yönetim biçiminin özellikleri ve modelleri; demokrasi ve devrimler-İngiliz iç savaşı, Fransız Devrimi, Amerikan İç savaşı; Az gelişmiş ülkelerde demokratikleşme çabaları; Pratikten teoriye: Çıkarılabilecek sonuçlar
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Demokrasi: Kavram, tarihçe ve özellikleri | |
2 | İngiliz iç savaşı: İngilterede demokrasinin gelişimi 1 | |
3 | İngiliz iç savaşı: İngilterede demokrasinin gelişimi 2 | |
4 | Amerikan iç savaşı: Demokrasinin Amerikada gelişimi 1 | |
5 | Amerikan iç savaşı: Demokrasinin Amerikada gelişimi 2 | |
6 | Fransız devrimi ve Fransada demokrasi | |
7 | Fransız devrimi ve Fransada demokrasi | |
8 | 19: yüzyıldaki gelişmeler: Temsili demokrasiye geçiş | |
9 | Az gelişmiş ülkelerde demokrasi 1 | |
10 | Az gelişmiş ülkelerde demokrasi 2 | |
11 | Demokrasi ve marxist düşünce | |
12 | Demokrasi ve liberal düşünce | |
13 | Demokrasinin demokratikleştirilmesi: radikal demokrasi | |
14 | Demokrasi ve küreselleşme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Theda Skocpol, States and Revolutions, Cambridge University Pres,1979 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |