Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Almanya’Nın Ortadoğu Politikası (Tr) | ODC 642 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. FURKAN HALİT YOLCU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alman İmparatorluğunun Doğuşu ve Almanya Sorunu, iki Savaş Arasında Almanya, II. Dünya Savaşı Sonrasında Almanya, Alman Dış Politikasında Temel Aktörler, Alman Dış Politikasının ilkeleri, Almanya’nın İsrail Politikası, Soğuk Savaş Döneminde Almanya’nın Ortadoğu Politikası, Soğuk Savaş Sonrası Almanya’nın Ortadoğu Politikası |
Dersin İçeriği | Alman İmparatorluğunun Doğuşu ve Almanya Sorunu, iki Savaş Arasında Almanya, II. Dünya Savaşı Sonrasında Almanya, Alman Dış Politikasında Temel Aktörler, Alman Dış Politikasının ilkeleri, Almanya’nın İsrail Politikası, Soğuk Savaş Döneminde Almanya’nın Ortadoğu Politikası, Soğuk Savaş Sonrası Almanya’nın Ortadoğu Politikası |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Alman İmparatorluğunun Doğuşu ve Almanya Sorunu | |
2 | iki Savaş Arasında Almanya | |
3 | II. Dünya Savaşı Sonrasında Almanya | |
4 | Alman Dış Politikasında Temel Aktörler I | |
5 | Alman Dış Politikasında Temel Aktörler II | |
6 | Alman Dış Politikasının ilkeleri I: Batıyla Entegrasyon, Ostpolitik | |
7 | Alman Dış Politikasının ilkeleri II: Yeniden Birleşme, Ticaret Devleti | |
8 | Alman Dış Politikasının ilkeleri III Çok Taraflılık, İnsan Hakları | |
9 | Alman Dış Politikasının ilkeleri IV Sivil Güç | |
10 | Almanya’nın İsrail Politikası | |
11 | Soğuk Savaş Döneminde Almanyanın Ortadoğu Politikası I | |
12 | Soğuk Savaş Döneminde Almanyanın Ortadoğu Politikası II | |
13 | Soğuk Savaş Sonrası Almanya’nın Ortadoğu Politikası I | |
14 | Soğuk Savaş Sonrası Almanya’nın Ortadoğu Politikası II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | • Lily Gardner Feldman: Germany´s Foreign Policy of Reconciliation: From Enmity to Amity, Rowman & Littlefield Publishers, 2014 |
Ders Kaynakları | • Lily Gardner Feldman: Germany´s Foreign Policy of Reconciliation: From Enmity to Amity, Rowman & Littlefield Publishers, 2014 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 22 | 22 |
Ödev | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |