Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siber Güvenliğe Giriş | SG 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İBRAHİM ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İBRAHİM ÖZÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Siber güvenlik kapsamında TCP/IP güvenliği, web uygulama güvenliği, riskk analizi, işletim sistemi güvenliği, temel güvenlik mekanizmalarının algılanması, kurumsal sistemlerde güvenlik yönetiminin nasıl yapılacağı, vb. konuları öğrenmek adına bir bakış açısı sağlanması hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Siber dünya, siber savaşlar, siber güvenlik terminolojisi, TCP/IP güvenliği, güvenli yazılım geliştirme, sızma testleri, veri güvenliği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | |||
3 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siber Güvenlik Temel Kavramları | |
2 | Siber Savaşalar | |
3 | Bilgi Güvenliğinde Risk Analizi | |
4 | TCP/IP Güvenliği | |
5 | Temel Güvenlik Teknolojileri ve Güvenli Ağ Mimarileri | |
6 | Siber Güvenlik Uygulama Ortamlarının Oluşturulması | |
7 | İşletim Sistemi Güvenliği | |
8 | Güvenli Yazılım Geliştirme | |
9 | Web Uygulamalarının Güvenliği | |
10 | Sızma Testleri | |
11 | Zararlı Yazılım Analizi | |
12 | Kriptoloji ve Veri Güvenliği | |
13 | Ödev ve Proje Sunumları | |
14 | Ödev ve Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | ||||||
3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|