Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Grafiği | BSE 421 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bilgisayar Programlama Dili I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERGÜN NART |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amaçları Bilgisayar Grafiğinin temel prensiplerini, iki boyutlu(2B) ve üç-boyutlu(3B) ve grafik çizim özelliklerini transformasyon matrisleri, döndürme, taşıma, ölçeklendirme işlemlerinin teknikleri öğretmektir. Bunun yanında grafik projelerinin pratik programlama uygulamalarını endüstriyel standart grafik kütüphaneleri, OpenGL kullanarak gerçekleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Temel grafik donanım ve yazılım kavramlarının tanıtımı, 2D ve 3D modelleme ve dönüşümler, dönüşüm gözlemleme, izdüşümü, grafiksel yazılım paketleri ve grafik sistemlerini kullanma becerisi kazandırma. Renk, oyun geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar grafiklerinin temelini kavrama | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Temel grafik dönüşümlerini 2B ve 3B gerçekleştirme becerisi kazanma. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bilimsel görselleştirme ve bilimsel grafikleri yorumlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Açık garafik programlama sistemlerini tanıma ve kullanma | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Bilgisayar grafiginde kullanılan matematik alt yapısını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | 3-B modeller oluşturma | Tartışma, Anlatım, | |
7 | Yüzey kaplama ve renk kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | 2B ve 3B oyun geliştirme temelleri kavrama | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayarlı Grafiğe Giriş | |
2 | Grafik donanımları | |
3 | Bilgisayar Grafiğinde Temel Matematik | |
4 | 2B Dönüşümler | |
5 | 3B dönüşümler | |
6 | Projeksiyonlar | |
7 | Eğriler ve yüzeyler | |
8 | Kaplama | |
9 | Işıklandıma ve gölgeleme | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Kırpma | |
12 | Bilgisayarda renk kullanımı | |
13 | Sanal gerçeklik ve bilgisayar grafiği | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | “Bilgisayar Garaikleri Ders notu” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1. Computer Graphics: Principles and Practice in C, ISBN: 0201848406, James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes (2nd Edition), 1995 2. Fundamentals of Computer Graphics, Shirley 3. Computer Graphics (C Version), by Donald Hearn and M. Pauline Baker (Prentice Hall, 1997). 3. OpenGL ve Glut ile Uyun Programcılığına Giriş, Şerif Gözcü, Seçkin 2006 4. Computer Graphics for Java Programers, L. Ammeraal, McGRaw-Hill, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar grafiklerinin temelini kavrama | ||||||||||
2 | Temel grafik dönüşümlerini 2B ve 3B gerçekleştirme becerisi kazanma. | ||||||||||
3 | Bilimsel görselleştirme ve bilimsel grafikleri yorumlama | ||||||||||
4 | Açık garafik programlama sistemlerini tanıma ve kullanma | ||||||||||
5 | Bilgisayar grafiginde kullanılan matematik alt yapısını öğrenme | ||||||||||
6 | 3-B modeller oluşturma | ||||||||||
7 | Yüzey kaplama ve renk kullanımı | ||||||||||
8 | 2B ve 3B oyun geliştirme temelleri kavrama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 25 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |